از زمانی‌که رسانه‌های اجتماعی مختلف پا به عرصه‌ی حیات گذاشته‌اند، اغلب ما اهمیت ملاقات­‌های رو در رو را فراموش کرده‌ایم. فعال بودن و شرکت در جلسات و همایش‌‌های تخصصی مزایای بی­شماری دارد اما پیدا کردن بهانه های مختلف برای عدم حضور در این رویدادها هم آنچنان سخت نیست.

برخلاف تصور اکثر مردم تنها حضور در رویدادها کافی نیست، بلکه برای این‌که بتوانید بازدهی خوبی از این رویدادها کسب کنید؛ ضروریست که با افراد دیگر در ارتباط بوده و هم‌چنین از فرصت‌هایی که پیش روی‌تان قرار خواهد گرفت نهایت استفاده را بکنید.

صاحبان کسب و کارهای کوچک -با وجود مشغله‌ی زیاد- برای شرکت و حضور در رویدادها و سمینارها برنامه‌­ریزی می‌­کنند، چون فرصت‌های بزرگی در دل این همایش‌‌های تخصصی نهفته است. در ادامه ما به پنج دلیلی اشاره می‌کنیم که نشان می‌­دهند باید در همایش‌ های تحصصی و متناسب با کسب‌وکار خود شرکت کنید:

۱) فرصت­‌های آموزشی

فرقی نمی‌کند چقدر در حوزه خود مجرب هستید، حضور در همایش‌‌های تخصصی باعث یادگیری موضوعات مختلف و رسیدن به ایده‌های جدیدی برای شما خواهد شد.

صاحبان کسب‌وکارهای کوچک گاهی در انزوا قرار می‌گیرند و از نقطه نظرات متفاوتی که ممکن است باعث پیشرفت آن‌ها شده و روی نتایج آن‌ها در آینده تاثیر داشته باشد بی بهره‌ می مانند. شرکت در کنفرانس‌­ها و استفاده از سخنرانی‌ها و سایر جنبه‌­های آموزشی آن‌ها -ضمن جلوگیری از وقوع این مشکل- سبب رشد کسب و کار شما خواهد شد.

۲) نتورکینگ یا شبکه‌­سازی با هم­‌صنف­‌های خود

همایش‌‌های تخصصی اغلب فرصت‌های مناسبی برای شبکه­‌سازی فراهم می‌کنند. حضور شرکت‌­های مختلف و رقیب از نقاط مختلف کشور منابع ارزشمندی برای کسب‌وکارهای مختلف فراهم می‌کند. اجتناب از حضور در کنار رقیبان‌تان به‌­دلیل ترس از این‌که رقبا مزیت رقابتی شما را کشف کنند، خود سبب محدود شدن موفقیت شما می‌­شود.

همکاری یکی از راه­‌های ایجاد ارتباطات است. اگرچه ممکن است افرادی با نیت‌­های بد هم وجود داشته باشند، اما اکثر مردم زمانی‌که ارتباطات شخصی با دیگران داشته باشند سعی می کنند به یکدیگر کمک کنند تا ایده‌های جدیدی کشف کنند و جرقه‌هایی الهام‌بخش در مورد موضوعات مختلف داشته باشند.

۳) تثبیت موقعیت خود به عنوان یک متخصص

اگر در صنعت خود فعال هستید، می‌توانید تخصص خود را میان هم‌صنفان و مشتریان خود توسعه دهید. اغلب کسانی‌که در صنعت فعال هستند به صورت مرتب در جلسات حضور پیدا می‌کنند و برخی برای نشریات صنعتی مختلف مقاله می‌نویسند و سعی می‌کنند اطلاعات تخصصی خود را با مردم به اشتراک بگذارند. شناخته شدن در چنین جمع هایی می تواند کمک بزرگی به شناخته شدن شما به عنوان یک متخصص بکند.

۴) کشف سرویس‌ها و محصولات جدید

گاهی اوقات اهمیت حضور در رویدادها لزوما آشنایی با افراد جدید یا نتورکینگ نیست. در اکثر رویدادها نه تنها با افراد جدید آشنا می‌شوید، بلکه به محصولات و سرویس های نوآورانه‌ای معرفی می‌شوید که به درد کار و حرفه شما می‌خورند. کشف کردن این راه‌حل‌های جدید یکی از بهترین روش‌های جلو زدن از رقبا محسوب می‌شود. به یاد داشته باشید که در دنیای امروز اگر از رقبا جلو نزنیم، آن‌ها از ما جلو خواهند زد!

۵) سرگرمی

انجام هرکاری بدون سرگرمی به سرعت خسته‌­کننده می‌­شود. بنابراین، فعالیت و تلاش روزافزون در هر کسب­‌و­کاری مستلزم داشتن سرگرمی به­‌همراه آن است. کنفرانس‌­های مختلف نیز با ترکیب بخش‌های آموزشی، اجتماعی و سرگرمی سعی می‌کنند شغل شما را برای‌تان لذت‌بخش‌تر کنند.

باور اشتباهی بین مردم وجود دارد که فکر می­کنند می­توانند تمام اطلاعاتی که در این جلسات ارائه می شوند را در اینترنت مشاهده و به آن‌ها دسترسی داشته باشند. در حالی‌که هدف از رویدادها تنها انتقال اطلاعات نیست، بلکه در واقع این خود جلسات و روابط ایجاد شده در آن­ها هستند که ارزشمندند.

بسیاری از مردم ارزشمندترین بخش شرکت در این جلسات را گفتگو با بقیه در زمان­‌های استراحت مابین­ جلسات می‌­دانند، در حالی که این موضوع در هیچ بخشی از دستور کار جلسات ذکر نمی‌شود. در واقع این خود مردم هستند که سبب تغییر میزان بازگشت سرمایه خود از رویداد می‌­شوند.

مطمئن باشید که اگر بتوانید رابطه‌هایی عمیق و واقعی در رویدادها بسازید، در آینده از مزایای آن به خوبی استفاده خواهید کرد.

منبع : ایوند

سینا حیدری
Author: سینا حیدریWebsite: http://www.lorna.ir
سينا حيدری هستم، دانش آموخته MBA، طراح و توسعه دهنده وب، مدير عامل شرکت آسوتک و استارتاپ گردشگری تورآسو، جامعه ساز استارتاپی و برگزار کننده رويدادهای استارتاپی همفکر لرستان و يلدای کارآفرينان استارتاپی لرستان، مروج و تسهيلگر استارتاپی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اشتراک موبایل
  1. شماره موبایل خود را وارد نمایید
    لطفا شماره موبایل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. کد امنیتی را وارد کنید(*)
    کد امنیتی را وارد کنید لطفا کد امنیتی نمایش داده شده در عکس را صحیح وارد نمایید.
  3. با عضويت در سامانه موبایلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه موبایلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!
اشتراک ایمیل
  1. ایمیل خود را وارد نمایید
    لطفا ایمیل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. کد امنیتی(*)
    کد امنیتی لطفا کد امنیتی نمایش داده شده در عکس را صحیح وارد نمایید.
  3. با عضويت در سامانه ایمیلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه ایمیلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!

مقالات

تغییر برند افلاک دیتا به آسوتک

افلاک دیتا پس از ۱۰ سال تجربه در زمینه طراحی ...

همفکر چگونه تاثیر گذار است؟

امیر جافری از تیم لاک سال ۹۴ با اعضای تیم لاک در شرایطی به حوزه آی تی...

چیزهایی که برای محافظت از ایده ها باید دانست

  در این مقاله چگونگی حفاظت از ایده هارا بررسی خواهیم کرد. ...

استارتاپ های موفق بانوان

شاید تصور راه اندازی استارتاپ های بزرگ و موفق توسط زنان برایتان عجیب باشد و ی...

ریسک های کارآفرینی

تعریف ریسک : احتمال کم شدن سود واقعی سرمایه گذاری نسبت به سود پیش ب...

تعریف کارآفرینی از دیدگاه هوارد استیونسن

کارآفرینی! یکی از جذاب ترین مباحث در حوزه کسب و ...

تعریف های مختلف استارتاپ

استارتاپ به چه معنی است؟ کدام نوع از کسب و کار استارتاپ نامیده می شوند؟ آیا ک...

چرا کسب‌و‌کارهای نوپا شکست می‌خورند؟

 در بیشتر مواقع شرکت های نوپا و کسب و کارهای تازه تاسیس شکست می‌خورند. یکی از...

گام های سه گانه راه‌اندازی وب سایت فروشگاه آنلاین

آیا به دنبال راهی هستید تا درآمد فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید؟ این خوا...

دلایل شرکت در یک استارتاپ ویکند

در این مقاله میخواهیم دلایل شرکت در یک استارتاپ ...

MVP یک محصول نیست، بلکه یک فرآیند است

📍یک داستان همیشگی: یک تیم با یک ایده شروع می کند، ...

استارتاپ و اصطلاحات آن

استارتاپ به یک کسب‌و‌کار نوپا گفته می‌شود که با هدف پیدا کردن مدل کسب‌و‌کار ر...

درباره ما

ما، مجموعه‌ای از فعالان استارت آپی و فناوری اطلاعات لرستان هستیم که Lorna.ir را برای کمک به رشد کارآفرینی و توسعه شرکت‌های نوپای فناوری در شهرهای لرستان بوجود آورده‌ایم.

لرنا تلاش می‌کند، با ایجاد شبکه‌ی ارتباطاتی و آموزشی گسترده؛ جوانان خلاق و پرانرژی شهر را به سمت کارآفرینی و راه‌اندازی شرکت‌های نوپای فناوری سوق دهد و برای اینکار از فعالیت‌های رسانه‌ای و برپایی رویدادهای متنوع کارآفرینی و فناوری بهره می‌برد.

تماس و همکاری

اگر علاقه‌مند به معرفی استارتاپ خود هستید، موقعیت شغلی در شرکت خود دارید، می‌خواهید نوشته‌تان را منتشر کنیم و یا اینکه علاقه‌مند به حمایت از ما هستید و علاقه‌مند به شرکت در برنامه های ما را دارید و یا هر نظر و پیشنهادی دیگری دارید با ما تماس بگیرید.

ایمیل : info@Lorna.ir

شماره تماس : 09165533578