نگاهی به فیلم های اصغر فرهادی و روند ورود آن به بزرگترین مسابقه سینمایی جهان و برگزیده شدن نشان از شناخت درست او از شاخص های موفقیت و بازیگران اصلی این حوزه دارد کاری که دقیقا هر استارتاپی باید آن را انجام دهد .

شاخص های اصلی موفقیتی که اصغر فرهادی از آن بهره گرفت عبارتند از :

ارزش پیشنهادی قوی

نگاه دقیق به بازار هدف و شناخت درست از نیاز و خواسته های آن ، توانست فرهادی را به سمت تولید فیلمی خوش ساخت و مخاطب پسند رهنمون کند که به خوبی دیده شود .تمرکز و مطالعه رفتار داوران و مخاطبان جشنواره های مختلف باعث شد تا فیلم او بیشتر دیده شود .ارزش پیشنهادی فرهادی دقیقا احساسات مخاطب را هدف گرفت و با کمک همین درک دقیق احساس مشتری موفق شد .استارتاپ ها هم باید ارزش پیشنهادی قوی مبتنی بر تحلیل درست رفتار مشتری تولید کنند .تا بتوانند به خوبی مشتری را جذب کنند.

تیم خوب

اصغر فرهادی تیم خوب ، حرفه ای و با تجربه ای را به کار گرفت و از همکاری و مشاوره افرادی بهره برد که تجربه حضور در بازار های بین المللی را داشتند و اورا در این مسیر راهنمایی کردند.کاری که دقیقا باید هر استارتاپی انجام دهد و در مرحله تیم سازی افراد مناسب و دارای توان بالا را انتخاب کند که متاسفانه اغلب این موضوع در استارتاپ ها رخ نمیدهد و همین امر یکی از دلایل اصلی شکست میشود .

شبکه سازی قوی

اصغر فرهادی با درک درست موقعیت بازار جهانی سینما شبکه خوب و مستحکمی از تهیه کننده،توزیع کننده و شرکت های مذاکره کننده و حامی را ایجاد کرد که توانست با استفاده از نفوذ این شبکه به راحتی پا به دنیای بین المللی سینما بگذارد و محصول خود را در بازار های بزرگ خارجی مانند بازار اروپا و امریکا عرضه کند .شبکه سازی کاری است که هر استارتاپی باید انجام دهد و با کمک آن از موانع عمده مسیر عبور کند و محصول خود را به بازار مناسب برساند .

بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی پارتیزانی یکی از روش های بسیار کم هزینه و هوشمندانه بازاریابی محصولات تازه است .در این روش شما از عناصر میدانی بهترین بهره را میبرید تا بتوانید گارد ذهنی مخاطب را باز کنید و اورا در معرض ارزش های واقعی محصولتان قرار دهید .اصغر فرهادی هوشمندانه و با تکیه بر غیرت ایرانی اش ارزش پیشنهادی فیلم فروشنده را تایید کرد و با اعلام ساده عدم شرکت در جشن پایانی اسکار در آمریکا به دلیل دستور نژاد پرستانه ترامپ برای جلوگیری از ورود ایرانیان به آمریکا از احساس قوی حمایتی مخاطب برای بهتر دیده شدن بهره برد ،کاری که با تبلیغات میلیون دلاری مقدور نبود.

استارتاپ ها هم باید مداوم به دنبال شناخت عناصر قابل استفاده محیط برای بازاریابی به روش پارتیزانی باشند تا به خوبی دیده شده و هزینه های این بخش خود را کم کنند و این امر مستلزم خوب دیدن و شناخت دقیق مخاطب و جامعه هدف است .

منبع : پرش

سینا حیدری
Author: سینا حیدریWebsite: http://www.lorna.ir
سينا حيدری هستم، دانش آموخته MBA، طراح و توسعه دهنده وب، مدير عامل شرکت آسوتک و استارتاپ گردشگری تورآسو، جامعه ساز استارتاپی و برگزار کننده رويدادهای استارتاپی همفکر لرستان و يلدای کارآفرينان استارتاپی لرستان، مروج و تسهيلگر استارتاپی