امیر جافری از تیم لاک

سال 94 با اعضای تیم لاک در شرایطی به حوزه آی تی ورود کردیم که اطلاعات خوبی از وضعیت آی تی در شهرستان خرم آباد نداشتیم، با برخی شرکت های معروف از جمله بهار رایانه و سیگنال رایانه آشنا بودیم؛ اما در حوزه نرم افزاری به هیچ وجه فکر نمی کردیم تیم یا شرکت خوبی در حال فعالیت باشد. بعدا به خاطر ارتباطی که با دوستان کامپیوتر دانشگاه لرستان داشتیم، متوجه شدیم که برخی از فارغ التحصیلان همین رشته به تنهایی یا به صورت تیمی در حال فعالیت هستند. در اون زمان #حلقه_گمشده فضای آی تی عدم ارتباط مستمر بین شرکت ها و فعالین حوزه آی تی و علاقه مندان این حوزه بود. وجود ارتباط بین شرکت ها، فعالین و علاقه مندان حوزه آی تی چندین #مزیت دارد که در ادامه به آن ها اشاره میکنم:

• شرکت ها با شناخت پتانسیل یکدیگر می توانند تصمیم های بهتری برای ادامه فعالیت هایشان اخذ کنند.
• با توجه به میزان رقابت و بزرگی بازار، برخی شرکت ها میتوانند با یکدیگر شراکت کرده و هم افزایی کنند.
• میزان رقابت بین شرکت ها بیشتر می شود.
• علاقه مندان این حوزه می توانند، جذب تیم ها یا شرکت ها شده و یا با شناخت نسبت به فضای کاری تصمیم به تیم سازی بگیرند.
• این ارتباط باعث رفاقتی بین شرکت ها شده و در صورت بروز مشکل به یکدیگر کمک می کنند.
• شناخت شرکت ها و فعالین باعث جذب پروژه ها و اعتبارات بیشتری برای هر یک از آنها می شود.

زمانی که بین فعالین حوزه آی تی و علاقه مندان این حوزه ارتباط برقرار میشود، این حوزه به رشد خود ادامه داده و اکوسیستمی فعال و پویا می سازد؛ اما عدم این ارتباط باعث خروج بسیاری از استعدادهای این حوزه از استان می شود. از همه مهم تر اینکه حوزه آی تی بستری فوق العاده است که مرز و محدودیتی ندارد و تقریبا تمام فعالین در رشته های دیگر می توانند از آن برای رشد کسب و کارشان استفاده کنند، و این فقط در صورتی میسر است که ارتباطی مستمر و مناسب بین فعالین حوزه آی تی و علاقه مندان آن وجود داشته باشد.

اردیبهشت ماه سال 95 رویداد استارتاپ سیتی در شهرستان خرم آباد برگزار شد. در همین رویداد تیم لاک افتخار آشنایی با مهندس سینا حیدری را داشت، پس از این رویداد و صحبت هایی که با مهندس حیدری داشتیم، متوجه دغدغه های مشترکمان شدیم. ایشان نیز معتقد بودند که کلید رشد آی تی وجود ارتباط مستمر بین فعالین این حوزه است. در شهریور سال 95 در راستای همین دغدغه و با همت ایشان و سایر دوستان راغب، برای اولین بار #رویداد_همفکر به میزبانی آموزشگاه زرافزا برگزار شد. شروع رویداد همفکر، نقطه عطفی برای آی تی شهرستان خرم آباد (برای آی تی استان لرستان) بوده و هست. این رویداد از ابتدا با بازخوردهای مثبت و منفی مختلفی روبه رو بوده است. در یک سالی که از شروع همفکر خرم آباد می گذرد، تقریبا همه توافق داریم که دستاورد های این رویداد بسیار مثبت بوده است و از آن استفاده کرده ایم. من معتقدم که این رویداد شروعی بر شکل گیری اکوسیستم آی تی لرستان است. این رویداد با قالبی فوق العاده #ساده و #صمیمی بستری فوق العاده برای شبکه سازی و همدلی شرکت کنندگان است، #سادگی_همفکر و سهولت در برگزاری یکی از عوامل رشد و ثبات این رویداد است؛ (زمستان و پاییز با چایی و کافی میکس ، و بهار و تابستان با صرف آبمیوه خنک پذیرای دوستان بودیم. شیرینی هایی که خورده شد جای خود دارد!!!).
اکنون همفکر یک ساله شده است. ما با برگزاری هفتگی این رویداد ساده در حال انجام خدمتی به خود و این استان هستیم، از همه دوستانی که در این مدت کانون همفکر خرم آباد را با حضورشان گرم کرده اند، صمیمانه سپاسگزاریم و امیدوارم گرمای همفکر خرم آباد ادامه داشته باشد.
در اینجا از برخی دوستان صمیمانه تشکر می کنم از جمله اعضای تیم خودمان لاک، تیم افلاک دیتا، تیم کیو، تیم فینکس، تیم مبتکرین جوان، مهمانان گرامی و تمامی عزیزانی که در این رویداد شرکت کرده و خواهند کرد. (آقای حیدری که خودش برگزار کننده است)

 

امیر جافری از تیم لاک

سینا حیدری
Author: سینا حیدریWebsite: http://www.lorna.ir
سينا حيدری هستم، دانش آموخته MBA، طراح و توسعه دهنده وب، مدير عامل شرکت آسوتک و استارتاپ گردشگری تورآسو، جامعه ساز استارتاپی و برگزار کننده رويدادهای استارتاپی همفکر لرستان و يلدای کارآفرينان استارتاپی لرستان، مروج و تسهيلگر استارتاپی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اشتراک موبایل
  1. شماره موبایل خود را وارد نمایید
    لطفا شماره موبایل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. کد امنیتی را وارد کنید(*)
    کد امنیتی را وارد کنید لطفا کد امنیتی نمایش داده شده در عکس را صحیح وارد نمایید.
  3. با عضويت در سامانه موبایلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه موبایلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!
اشتراک ایمیل
  1. ایمیل خود را وارد نمایید
    لطفا ایمیل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. کد امنیتی(*)
    کد امنیتی لطفا کد امنیتی نمایش داده شده در عکس را صحیح وارد نمایید.
  3. با عضويت در سامانه ایمیلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه ایمیلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!

مقالات

تغییر برند افلاک دیتا به آسوتک

افلاک دیتا پس از ۱۰ سال تجربه در زمینه طراحی ...

همفکر چگونه تاثیر گذار است؟

امیر جافری از تیم لاک سال ۹۴ با اعضای تیم لاک در شرایطی به حوزه آی تی...

چیزهایی که برای محافظت از ایده ها باید دانست

  در این مقاله چگونگی حفاظت از ایده هارا بررسی خواهیم کرد. ...

استارتاپ های موفق بانوان

شاید تصور راه اندازی استارتاپ های بزرگ و موفق توسط زنان برایتان عجیب باشد و ی...

ریسک های کارآفرینی

تعریف ریسک : احتمال کم شدن سود واقعی سرمایه گذاری نسبت به سود پیش ب...

تعریف کارآفرینی از دیدگاه هوارد استیونسن

کارآفرینی! یکی از جذاب ترین مباحث در حوزه کسب و ...

تعریف های مختلف استارتاپ

استارتاپ به چه معنی است؟ کدام نوع از کسب و کار استارتاپ نامیده می شوند؟ آیا ک...

چرا کسب‌و‌کارهای نوپا شکست می‌خورند؟

 در بیشتر مواقع شرکت های نوپا و کسب و کارهای تازه تاسیس شکست می‌خورند. یکی از...

گام های سه گانه راه‌اندازی وب سایت فروشگاه آنلاین

آیا به دنبال راهی هستید تا درآمد فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید؟ این خوا...

دلایل شرکت در یک استارتاپ ویکند

در این مقاله میخواهیم دلایل شرکت در یک استارتاپ ...

MVP یک محصول نیست، بلکه یک فرآیند است

📍یک داستان همیشگی: یک تیم با یک ایده شروع می کند، ...

استارتاپ و اصطلاحات آن

استارتاپ به یک کسب‌و‌کار نوپا گفته می‌شود که با هدف پیدا کردن مدل کسب‌و‌کار ر...

درباره ما

ما، مجموعه‌ای از فعالان استارت آپی و فناوری اطلاعات لرستان هستیم که Lorna.ir را برای کمک به رشد کارآفرینی و توسعه شرکت‌های نوپای فناوری در شهرهای لرستان بوجود آورده‌ایم.

لرنا تلاش می‌کند، با ایجاد شبکه‌ی ارتباطاتی و آموزشی گسترده؛ جوانان خلاق و پرانرژی شهر را به سمت کارآفرینی و راه‌اندازی شرکت‌های نوپای فناوری سوق دهد و برای اینکار از فعالیت‌های رسانه‌ای و برپایی رویدادهای متنوع کارآفرینی و فناوری بهره می‌برد.

تماس و همکاری

اگر علاقه‌مند به معرفی استارتاپ خود هستید، موقعیت شغلی در شرکت خود دارید، می‌خواهید نوشته‌تان را منتشر کنیم و یا اینکه علاقه‌مند به حمایت از ما هستید و علاقه‌مند به شرکت در برنامه های ما را دارید و یا هر نظر و پیشنهادی دیگری دارید با ما تماس بگیرید.

ایمیل : info@Lorna.ir

شماره تماس : 09165533578