یازدهمین رویداد همفکر در شرکت هوشمان الکترونیک در دانشگاه علمی کاربردی واحد خرم آباد برگزار شد. آغازگر رویداد همچون سایر رویدادها با پخش اسلایدهای انگیزشی و آموزشی آغاز شد. پس از معرفی اجمالی اعضای حاضر بحث مارکتینگ و بازار آبی و قرمز توسط آفای سهرابی به اعضای حاضر آموزش داده شد. بیان برخی از گفته های ایشان خالی از لطف نیست:

به طور کلی برای هر محصول نموداری زنگوله ای شکل وجود دارد که در ابتدای آن تمام تلاش تولیدگران آن به حالت سعی و خطا بوده و تلاش برای ایجاد محصول مورد پسند مردم می باشد پس از آن وارد یک مرحله به نام Cash Cow یا حالتی به اصطلاح گاو شیر ده می شود که در آن محصول ارائه شده فقط سود دهی دارد پس از مدتی محصول به مرحله ی بعدی یعنی رکود فروش می شود و پس از مدتی محصول از رده خارج می شود.

مارکتینگ ها را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

نخست مارکتینگ فردی که به دید اولیه ای که شخص در برخورد اول به طرف مقابل ارائه میدهد

مارکتینگ سازمانی دیدی که یک سازمان در جذب سرمایه گزار از خود ارائه میدهد

ونهایتا مارکتینگ فراسازمانی دیدی است که فراتر از مرزهاست به عنوان مثال کشور آلمان به عنوان یک کشور صنعتی شناخته می شود. این شناخت همان مارتینگ سازمانی است.

بازارهای آبی و قرمز هم بحثی جالب ارائه شده توسط آقای سهرابی بود. بازار آبی بازاری پیشتاز که همواره یک قدم جلوتر از اعضای بازار قرمز است چرا که خود را درگیر رقابت درون بازار قرمز نمی کنند و فقط به فکر پیشرفت کیفیت خود هستند.

پس از اتمام مباحث مطرح شده حلقه های گفت و گو تشکیل شد و دوستان به تبادل اطلاعات و نظرات با یکدیگر پرداختند.

  

 

نهایتا دوستان همفکر در کنار یکدیگر عکس به عنوان یادگار انداختند.

منتظر حضور گرم شما دوستان عزیز هستیم

با ما همراه باشید...

سمیرا قربانی نژاد
Author: سمیرا قربانی نژادWebsite: www.lorna.ir
سمیرا قربانی هستم دانشجوی دکترای آبخیزداری. علاقه مند به کارهای تیمی و ایده پردازی.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریداین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریداین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نوشتن دیدگاه


اشتراک موبایل
  1. شماره موبایل خود را وارد نمایید
    لطفا شماره موبایل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. با عضويت در سامانه موبایلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه موبایلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!
اشتراک ایمیل
  1. ایمیل خود را وارد نمایید
    لطفا ایمیل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. با عضويت در سامانه ایمیلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه ایمیلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!

مقالات

همفکر چگونه تاثیر گذار است؟

امیر جافری از تیم لاک سال ۹۴ با اعضای تیم لاک در شرایطی به حوزه آی تی...

چیزهایی که برای محافظت از ایده ها باید دانست

  در این مقاله چگونگی حفاظت از ایده هارا بررسی خواهیم کرد. ...

استارتاپ های موفق بانوان

شاید تصور راه اندازی استارتاپ های بزرگ و موفق توسط زنان برایتان عجیب باشد و ی...

ریسک های کارآفرینی

تعریف ریسک : احتمال کم شدن سود واقعی سرمایه گذاری نسبت به سود پیش ب...

تعریف کارآفرینی از دیدگاه هوارد استیونسن

کارآفرینی! یکی از جذاب ترین مباحث در حوزه کسب و ...

تعریف های مختلف استارتاپ

استارتاپ به چه معنی است؟ کدام نوع از کسب و کار استارتاپ نامیده می شوند؟ آیا ک...

چرا کسب‌و‌کارهای نوپا شکست می‌خورند؟

 در بیشتر مواقع شرکت های نوپا و کسب و کارهای تازه تاسیس شکست می‌خورند. یکی از...

گام های سه گانه راه‌اندازی وب سایت فروشگاه آنلاین

آیا به دنبال راهی هستید تا درآمد فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید؟ این خوا...

دلایل شرکت در یک استارتاپ ویکند

در این مقاله میخواهیم دلایل شرکت در یک استارتاپ ...

MVP یک محصول نیست، بلکه یک فرآیند است

📍یک داستان همیشگی: یک تیم با یک ایده شروع می کند، ...

استارتاپ و اصطلاحات آن

استارتاپ به یک کسب‌و‌کار نوپا گفته می‌شود که با هدف پیدا کردن مدل کسب‌و‌کار ر...

سینا حیدری برگزار کننده همفکر خرم آباد : دمیدن انرژی به کالبد کارآفرینی لرستان

چند سالی که در سراسر کشور و به تبع آن در خرم آباد (لرستان) رویداد همفکر با هد...

همکاران لرنا

سینا حیدری

مدیر سایت

سمیرا قربانی نژاد

نویسنده سایت

فاطمه فلاح

نویسنده سایت

عاطفه فرضی

نویسنده سایت 

زینب محمدی

نویسنده سایت 

عاطفه خسروانی

نویسنده سایت

درباره ما

ما، مجموعه‌ای از فعالان استارت آپی و فناوری اطلاعات لرستان هستیم که Lorna.ir را برای کمک به رشد کارآفرینی و توسعه شرکت‌های نوپای فناوری در شهرهای لرستان بوجود آورده‌ایم.

لرنا تلاش می‌کند، با ایجاد شبکه‌ی ارتباطاتی و آموزشی گسترده؛ جوانان خلاق و پرانرژی شهر را به سمت کارآفرینی و راه‌اندازی شرکت‌های نوپای فناوری سوق دهد و برای اینکار از فعالیت‌های رسانه‌ای و برپایی رویدادهای متنوع کارآفرینی و فناوری بهره می‌برد.

تماس و همکاری

اگر علاقه‌مند به معرفی استارتاپ خود هستید، موقعیت شغلی در شرکت خود دارید، می‌خواهید نوشته‌تان را منتشر کنیم و یا اینکه علاقه‌مند به حمایت از ما هستید و علاقه‌مند به شرکت در برنامه های ما را دارید و یا هر نظر و پیشنهادی دیگری دارید با ما تماس بگیرید.

ایمیل : info@Lorna.ir

شماره تماس : 09165533578