یازدهمین رویداد همفکر در شرکت هوشمان الکترونیک در دانشگاه علمی کاربردی واحد خرم آباد برگزار شد. آغازگر رویداد همچون سایر رویدادها با پخش اسلایدهای انگیزشی و آموزشی آغاز شد. پس از معرفی اجمالی اعضای حاضر بحث مارکتینگ و بازار آبی و قرمز توسط آفای سهرابی به اعضای حاضر آموزش داده شد. بیان برخی از گفته های ایشان خالی از لطف نیست:

به طور کلی برای هر محصول نموداری زنگوله ای شکل وجود دارد که در ابتدای آن تمام تلاش تولیدگران آن به حالت سعی و خطا بوده و تلاش برای ایجاد محصول مورد پسند مردم می باشد پس از آن وارد یک مرحله به نام Cash Cow یا حالتی به اصطلاح گاو شیر ده می شود که در آن محصول ارائه شده فقط سود دهی دارد پس از مدتی محصول به مرحله ی بعدی یعنی رکود فروش می شود و پس از مدتی محصول از رده خارج می شود.

مارکتینگ ها را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

نخست مارکتینگ فردی که به دید اولیه ای که شخص در برخورد اول به طرف مقابل ارائه میدهد

مارکتینگ سازمانی دیدی که یک سازمان در جذب سرمایه گزار از خود ارائه میدهد

ونهایتا مارکتینگ فراسازمانی دیدی است که فراتر از مرزهاست به عنوان مثال کشور آلمان به عنوان یک کشور صنعتی شناخته می شود. این شناخت همان مارتینگ سازمانی است.

بازارهای آبی و قرمز هم بحثی جالب ارائه شده توسط آقای سهرابی بود. بازار آبی بازاری پیشتاز که همواره یک قدم جلوتر از اعضای بازار قرمز است چرا که خود را درگیر رقابت درون بازار قرمز نمی کنند و فقط به فکر پیشرفت کیفیت خود هستند.

پس از اتمام مباحث مطرح شده حلقه های گفت و گو تشکیل شد و دوستان به تبادل اطلاعات و نظرات با یکدیگر پرداختند.

  

 

نهایتا دوستان همفکر در کنار یکدیگر عکس به عنوان یادگار انداختند.

منتظر حضور گرم شما دوستان عزیز هستیم

با ما همراه باشید...

سمیرا قربانی نژاد
Author: سمیرا قربانی نژادWebsite: www.lorna.ir
سمیرا قربانی هستم دانشجوی دکترای آبخیزداری. علاقه مند به کارهای تیمی و ایده پردازی.