چرا «ملک رادار» و چه شد که نامش را «ملک رادار» گذاشتید و از کی متولد شد؟

داستان از اونجایی شروع شد که سال 94 وقتی استارت زدیم، توی فکر این بودیم که یه سایت درج آگهی ملک باشیم و بتونیم با مشاوران املاک همکاری داشته باشیم و عموم مردم هم از خدمات ما رایگان استفاده کنند. محصول اولیه رو هم تا حد خوبی جلو بردیم اما یه مشکل مهم ایجاد شده بود! بازار دیگه مثل قبل بکر نبود، رقبای سرسخت و حرفه ای وارد شده بودند، بازار قرق شده بود و رقابت سنگین، اونها سرمایه و پشتیبان داشتند و ما ابتدای راه! ترجیح دادیم به اصطلاح پی­وت (Pivot) کنیم. بعد طی جلساتی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بجای اینکه رقیب این سایت ها باشیم، دوست و همکار استراتژیک شون باشیم! اما چجوری!؟ راه حل رو در طراحی موتور جستجوی جامع ملک رادار دانستیم! گوگل املاک!

 

خدماتی که ملک رادار ارائه می دهد را به صورت خلاصه توضیح دهید.

بطور کلی سه سرویس فعال و نهایی شده است که برای عموم قابل استفاده است:

یک) موتور جستجوی مِلک رادار: که با هدف تجمیع و مقایسه تمامی انواع آگهی های خرید و فروش، و رهن و اجاره در بخش مسکونی (آپارتمان، خانه، ویلا، زمین، کلنگی و مستغلات) و اداری-تجاری (اداری، مغازه، تجاری، انبار، زمین زراعی و باغ) از سایت های معتبر و فعالی همچون: دیوار، شیپور، آی هوم، آلونک، شابش، روزنامه همشهری و ... در این حوزه راه اندازی شد تا مرجعی کامل، به روز، دقیق، یکپارچه و منسجم را در اختیار کاربران قرار دهد. موتور جستجوی املاک ملک رادار به آدرس https://MelkRadar.com  قابل دسترسی است.

دو) سرویس ارسال آگهی ویژه شهروندان: این سرویس یک بات تلگرامی است که متصل به موتور جستجوی قدرتمند ملک رادار می باشد و برای عموم شهروندانی که دنبال خرید یا رهن و اجاره واحد مسکونی و یا اداری هستند ایجاده شده است که هر شهروند می تواند با توجه به بودجه خود، متراژ موردنظر خود و تعداد خواب دلخواه خود تنظیمات را انجام داده و ربات بصورت اتوماتیک جدیدترین آگهی های ملکی را ارسال خواهد کرد:

https://t.me/MelkRadarMyBot

 

سه) سرویس ارسال آگهی ویژه مشاوران املاک: مشاوران املاک نیازمند و مشتاق دریافت فایل های دست اول شخصی مالکان هستند؛ این سرویس نیز یک بات تلگرامی است که متصل به موتور جستجوی قدرتمند ملک رادار می باشد و برای عموم مشاوران املاکی فایل های شخصی خرید یا رهن و اجاره واحد مسکونی و یا اداری مالکان را از سایت های دیوار، شیپور و روزنامه همشهری جمع آوری می کند و به سرعت بر روی تلگرام مشاوران املاک ارسال می کند:

https://t.me/MelkRadarBot

ایده‌ اصلی «ملک رادار» از کجا آمد؟ آیا در این راه الگوی خارجی داشتید؟ الگوی شما کجا بوده است؟

ایده اصلی از ازدواج یکی از هم تیمی ها رقم خورد. آنها سردرگم به دنبال خانه بودند. شما هم حتما برایتان اتفاق افتاده است که دنبال خانه، مغازه، ویلا، آپارتمان، اداره و انواع مختلف املاک باشید. مرجع مشخصی که باید از آن محل برای جستجوی کامل استفاده کنید به ذهن تان نیامده و سرگردان سری به چندین سایت مختلف، آگهی های املاک روزنامه همشهری، آژانس های املاکی محله، دوستان و آشنایان زده اید تا برای بلکه مورد دلخواه شما پیدا شود. ایده ملک رادار از همین نکته شروع شد!!! و ملک رادار با توجه به این نیاز شروع به طراحی موتور جستجوی جامع املاک کرد.

الگوی تماماً مشابه وجود نداشت. اما موتورهای جستجوی متعددی در جهان وجود دارند که در زمینه های مختلفی فعالیت میکنند. نمونه مشابه داخلی هم وجود دارد اما در زمینه مسکن نیست.

سرمایه اولیه ملک رادار از کجا آمد و با چه سرمایه ای این کسب و کار را راه انداختید؟

سرمایه ای نداشتیم و پول پس انداز اعضای موسس صرف مصارف جاری می شود. با سرمایه گذارهایی هم صحبت داشتیم اما فعلا ترجیح ما این است که وقت زیادی برای آن نگذاریم و کار خودمان را تقویت کنیم تا آنها سراغ ما بیایید. ما وارد چرخه شتابدهی نشدیم اما از آن مرحله عبور کرده ایم!

با توجه به اینکه در ایران و شهر تهران این استارتاپ رو تاسیس کردید ، چه برنامه هایی برای جذب مخاطب داخلی دارید؟

بازاریاب ما حضوری به بنگاهی ها می رود و از طریق شبکه های اجتماعی هم عموم مردم را با ملک رادار آشنا می کنیم. از طریق پیامک هم توانسته ایم تا کنون تعداد زیادی مشاورین املاک را مشترک سرویس ارسال اگهی شخصی مالکان کنیم.

 

محدوده بازار هدف استارتاپ شما کجا است؟

در فاز اول عموم مشاورین املاک تهران و شهروندان تهرانی که به دنبال خرید یا رهن و اجاره خانه هستند و در فاز دوم وارد شهرستان های بزرگ خواهیم شد.

فرض کنید من یک کاربر هستم و می خواهم از خدمات ملک رادار استفاده کنم، چطور باید این کار را انجام دهم؟

کافیه سایت ملک رادار را باز کنید و مشخصات خانه ای که به دنبال آن هستید را تنظیم کنید. با انبوهی از اگهی های دلخواه تان مواجه خواهید شد. شعار ما سایتی با یک میلیون آگهی املاک است که به زودی به آن خواهیم رسید.

 

 

کمی از مشکلات و سختی راه خود بگویید؛ با چه مشکلاتی تا به حال روبه رو بوده است؟

مهمترین مشکلات ما مربوط به نقشه بندی ها، گرفتن مجوزها، و گاهی تامین سرمایه بوده است. اما مشکلی که مانع بزرگی بر سر ما باشد که نتوانسته باشیم رد کنیم شکر خدا تا الان نداشته ایم.

تیم ملک رادار شامل چند نفر می باشد و چه سمت ها و تخصص هایی دارند؟

سال 94 ، 4 نفر بودیم که هم طراحی و هم برنامه نویسی و هم بزینس رو جلو می بردیم. سال 95 برای کارهای تولید محتوا و تست 3-4 نفر را اضافه کردیم، پس از شب یلدای استارتاپی سال 95، 3 نفر برای بازاریابی و اجرا در کنار ما اضافه شدند و کم کم تعداد ما افزایش یافته و هم اکنون 13 نفر بطور مستقیم فعالیت میکنند.

به طور کلی 2 بخش اصلی داریم، یکی بخش برنامه نویسی که 5 نفر مشغول هستند و بخش اجرا 8 نفر، اما در عین حالی که تقسیم وظایف داریم، هر فردی به سایر افراد تیم متصل هستش و این باعث شده یه جور خاصیت سینرجی یا هم افزایی در تیم شکل بگیره که ما تیم خودمون رو مهمترین سرمایه مون میدونیم!

 

چه برنامه ها و یا تدبیرهایی برای آینده ملک رادار در نظر دارید؟

نمیتوانم دقیق بگویم اما برنامه های خوبی برای پیوند مردم با مشاوران املاک رو در دستورکار داریم. همچنین ورود به بازار شهرهای بزرگ در اولویت ماست.

و سوال آخر؛ برای جوانانی که مثل شما در اندیشه راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار نو و با ایده‌ای جدید هستند، چه توصیه و یا چه حرف‌هایی دارید؟

سال 96 در الکامپ هیجان زیادی در غرفه های استارتاپی حاکم بود. اما ایراد آن بود که بیشتر استارتاپ ها ایده های تکراری داشتند و یا کلا نیاز خاصی را مرتفع نمیکردند. بزرگان این عرصه توصیه میکنند در گام اول نیاز بازار شناسایی شود و در گام بعدی، تیم سازی مهمترین رکن یک استارتاپ موفق خواهد بود.

چرا «دبیرجو» و چه شد که نامش را «دبیرجو» گذاشتید و از کی متولد شد؟

• من هم به عنوان یک دانش آموز و بعدها به عنوان دبیر، تجربه رویایی با مشکلاتی را داشتم. به طور مثال به عنوان یک دبیر، با اینکه توان علمی و توانایی تدریس خیلی خوبی داشتم اما نمی توانستم از این راه درآمدی داشته باشم، چرا که بازار هدف من که از دانش آموزان تشکیل می شد، توسط عده زیادی از افراد و موسسات سودجو اشباع شده بود، به همین دلیل به این نتیجه رسیدم که با تاسیس یک وبسایت، هم از یک طرف به دبیران توانمند کمکی کرده باشم و هم منبع سودجویی این گونه موسسات را تا حدودی کم کنم. چون هدف اولیه دبیرجو این بود که دانش آموزان بتوانند دبیر مناسب خودشان را پیدا کنند، اسم وبسایت را گذاشتیم «دبیرجو» و در آذر 1395 رسما کار رو استارت زدیم.

خدماتی که دبیرجو ارائه می دهد را به صورت خلاصه توضیح دهید.

• تا به اینجا که 3 ماه از تاسیس وبسایت می گذرد، خدمات دبیرجو در «ایجاد یک فضای ارتباطی شفاف میان دانش آموزان و دبیران» خلاصه می شود؛ به این ترتیب که دبیران می توانند در وبسایت ما عضو شوند و پروفایل خودشان را تکمیل کنند و دانش آموزان علاوه بر اینکه می توانند با دبیرها کلاس بردارند، می توانند از جزوات و نمونه سوالات آپلود شده توسط دبیران استفاده مفیدی بکنند و همچنین می توانند سوالات درسی خودشان را از دبیران بپرسند و پاسخشان را در اسرع وقت دریافت کنند. در دبیرجو تمرکز بر کیفیت مطالب است و کمیت در رتبه بعد قرار دارد. البته امکانات دبیرجو به اینها خلاصه نمی شود و بزودی شاهد امکانات متفاوت تری خواهید بود.

ایده‌ اصلی «دبیرجو» از کجا آمد؟ آیا در این راه الگوی خارجی داشتید؟ الگوی شما کجا بوده است؟

• همانطور که پیش تر گفتم ایده اصلی دبیرجو با توجه به مشکلاتی که بر سر راه خودم بود، شکل گرفت. من الگویی نداشتم اما وقتی در اینترنت جستجو کردم، سایت هایی کم و بیش مشابه با ایده من وجود داشت اما هدف اصلی من چیز دیگریست که با گذشت زمان راه من را از سایت های مشابه جدا خواهد کرد.

سرمایه اولیه دبیرجو از کجا آمد و با چه سرمایه ای این کسب و کار را راه انداختید؟

• اکثر مدیران استارتاپ ها می گویند هیچ نیازی به سرمایه اولیه نیست! اما من می گویم هست. هر ریالی که برای پیش برد وبسایت خرج بشود به نوعی سرمایه است. پس طبیعی است که باید سرمایه را داشت ولی مقدار آن لازم نیست که زیاد باشد. هزینه های اولیه دبیرجو که شامل هزینه خریداری دامین و هاست و قالب سایت بود را از درآمد شخصی خودم که از تدریس بدست آورده بودم دادم.

با توجه به اینکه در ایران و شهر کرج این استارتاپ رو تاسیس کردید ، چه برنامه هایی برای جذب مخاطب داخلی دارید؟

• فعالیتی که ما میخواهیم انجام بدهیم، یک فعالیت دوطرفه است! دبیر / دانش آموز ! اگر هر کدام از این دسته افراد حضور نداشته باشند، این ارتباط اتفاق نمی افتد.  پس بنابراین ما باید هر دو دسته مخاطب هایمان را به طور موازی جذب کنیم. برای اینکار سعی می کنیم که محصولات با کیفیت کنکوری در اختیار دانش آموزانن عزیز قرار بدهیم و همچنین راه های دیگری مثل دعوت از دبیران و تبلیغات اینترنتی و غیر اینترنتی نیز در نظر داریم.

محدوده بازار هدف استارتاپ شما کجا است؟

• ما سعی می کنیم به افراد به چشم بازار هدف نگاه نکنیم زیرا در واقع هدف اصلی دبیرجو مبارزه با این نوع نگاه است! می توانیم بگوییم دبیرجو تا چه محدوده ای می تواند سرویس بدهد. درواقع دبیرجو می تواند به تمامی دبیران و دانش آموزان سراسر ایران امکاناتش را ارائه کند و هیچ محدوده جغرافیایی خاصی ندارد.

فرض کنید من یک کاربر هستم و می خواهم از خدمات دبیرجو استفاده کنم، چطور باید این کار را انجام دهم؟

• اگر شما دبیر باشید، می توانید با عضویت در وبسایت و تکمیل پروفایل خود (مطابق موارد خواسته شده)، شانس خود را برای اینکه دانش آموزان بیشتری با شما کلاس بردارند، افزایش دهید (البته اگر توانایی لازم را داشته باشید !!). همچنین می توانید محصولات کنکوری خود را در معرض فروش بگذارید (البته باز هم می گویم،، اگر واقعا این محصول برای دانش آموزان مفید باشد!)

اگر هم شما یک دانش آموز باشید، می توانید برای رفع مشکلات درسی خود بهترین دبیر را با توجه به فیدبک ها و کامنتهای سایر دانش آموزان انتخاب کرده و با او کلاس بردارید. همچنین می توانید از محصولات آموزشی که توسط دبیران مختلف برای شما آماده شده است بهره جویید. و در نهایت می توانید هرگونه سوال و مشکل درسی خود را در بخش پرسش و پاسخ بپرسید تا دبیران دبیرجو در اسرع وقت به شما پاسخ بدهند.

کمی از مشکلات و سختی راه خود بگویید؛ با چه مشکلاتی تا به حال روبه رو بوده است؟

• تا به حال با مشکل خاصی روبه رو نشده ایم، اما مشکلی که تقریبا می شود گفت همواره همراه ما بوده است، نبود سرمایه است.  به علت اینکه فعلا تمایلی به استفاده از سرمایه گذاران نداریم، باید هرچه در توان داریم بگذاریم و خیلی از اوقات باید زمان بیشتری برای رسیدن به یک هدف صرف کنیم، زیرا همانطور که همگیی می دانیم و من همیشه گفته ام : سرمایه لازم نیست اما شتابدهنده است!

تیم دبیرجو شامل چند نفر می باشد و چه سمت ها و تخصص هایی دارند؟

• در حال حاضر تیم دبیرجو متشکل از 4 نفر است.
یک نفر مسئول طراحی وبسایت و بحث SEO می باشد درواقع ایشان به نوعی مشاور کسب و کار هم هستند.
یک نفر نویسنده بلاگ و مسئول جمع آوری مطالب برای وبسایت است.
یک نفر مسئول قسمت تبلیغات و شبکه های اجتماعی است.
و خود بنده هم که تقریبا در تمامی قسمت ها دخالت دارم و هر کاری رو تقریبا انجام میدم.

 

چه برنامه ها و یا تدبیرهایی برای آینده دبیرجو در نظر دارید؟

• در حال حاضر قصد افزایش امکانات سایت را نداریم و بیشتر سعی داریم کیفیت همین امکاناتی را که داریم بالا ببریم. اما به امید خدا از سال 96 قصد داریم ویدیوها و پادکست های آموزشی بیشتری در سایت قرار بدهیم. البته امکانات ما به اینها ختم نمی شود و خیلی امکانات و ویژگی های زیادی در نظر داریم که به مرور زمان آنهاا را به سایت اضافه می کنیم. البته لازمه این پیشرفت، رضایت کاربران و اعتماد آن ها به دبیرجوست.

 

و سوال آخر؛ برای جوانانی که مثل شما در اندیشه راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار نو و با ایده‌ای جدید هستند، چه توصیه و یا چه حرف‌هایی دارید؟

• ابتدا توصیه می کنم این را بدانند که استارتاپ این نیست که یک شبه ره صد ساله را طی کنند و به درآمد زیادی برسند و اگر فقط به امید کسب درآمد قدم در این راه گذاشته اند، توصیه میکنم که هرچه سریع تر کنار بکشند! چون طبیعتا این مسیر سختی های زیادی دارد و تلاش زیادی را طلب می کند و اگر شخص به کار خودد علاقه قلبی نداشته باشد خیلی زود خسته می شود و شکست می خورد.
دوم اینکه قبل از شروع کار از خودشان بپرسند که آیا واقعا مرد عمل هستند؟ آیا واقعا می توانند سختی های این راه را تحمل کنند و با انرژی بیشتر از پیش ادامهه بدهند؟ اگر می توانند بسم الله !
و سوم «بی گدار به آب نزنید ولی زود به آب بزنید!» این یعنی که در حدکافی مطالعه کنید و راجب نوع کسب و کارهای اینترنتی و روش پیشبرد این گونه کارها یکک مطالعه اولیه داشته باشید و حدود مسیر پیش روی خود را بشناسید، سپس در اسرع وقت کار خود را استارت بزنید! صبر نکنید تا همه چیز بروفق مراد بشود تا آن وقت شروع کنید. این را بدانید که هیچوقت همه شرایط برای شما مهیا نمی شود، شما خودتان باید شرایط را مهیا کنید !
و در آخر برای همه جوانان پرانرژی این مرز و بوم آرزوی موفقیت دارم.

 

از پی لاین تا pay.ir

درگاه پرداخت Pay.ir محصول جدیدی است که با همکاری شرکت پرداخت الکترونیک سامان با مجوز رسمی PSP از بانک مرکزی و تحت نظارت شرکت شاپرک فعالیت می‌کند

درست پارسال بود که برخی درگاه های واسط به دلایلی فیلتر شدند و از ادامه فعالیت باز ماندند.برخی از آنها فعالیت خود را ادامه ندادند و برخی دیگر هم مجدداً فعالیت خود را از سر گرفتند.

سال گذشته خصوصاً ماه انتهایی سال یعنی اسفند ماه برای فین تکی‌ها و حتی کسب و کارهای گره خورده به آنها بسیار سخت و پرچالش بود.

یکی از آن درگاه‌های واسط پی‌لاین بود که حال قوی‌تر و در غالب Pay.ir و با همکاری پرداخت الکترونیک سامان به عرصه بازگشته و در نمایشگاه الکامپ از محصول خود رونمایی کرد.

با سجاد چاری پور، بنیان گذار و مدیرعامل pay.ir در مورد فعالیت‌هایشان و همکاری با سپ گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.


در این یک سال دقیقاً چه اتفاقاتی افتاد که منجر به شکل گیری pay.ir شد؟ توضیح مختصری از این اتفاقات و همکاریتون با مجموعه پرداخت الکترونیک سامان بدهید.
چاری پور: همان‌طور که مستحضرید طی سال‌های اخیر موضوع فین تک‌ها در دنیا مورد بسیار توجه قرار گرفته و دولت‌ها بهای بسیار زیادی به این شرکت‌ها و مؤسسان و کارکنان آنها می‌دهند ولی متأسفانه در کشور ما تا به امروز درک مناسبی از مفید بودن شرکت‌های فین تک برای اکوسیستم بانکی و بهبود کیفیت خدمات دهی به مردم به وجود نیامده، حتی درک مناسبی از مزایا و مؤثر بودن این شرکت‌ها در بین بعضی مدیران دولتی که در رأس امور مرتبط با فضای مجازی و فین تک‌ها هستند نیز وجود ندارد.

اتفاقی که در اواخر اسفندماه سال ۱۳۹۴ افتاد نمونه همین نا هماهنگی و عدم درک مناسب بین دستگاه‌های اجرایی و تصمیم گیرنده در کشور بود.

در شرایط پر ریسک فعلی، ما راه حل را در همکاری با شرکت پرداخت الکترونیک سامان دیدیم و تصمیم گرفتیم به صورت اصولی و برمبنای قوانین فعالیت psp ها حرکت کنیم، بنابراین در راستای فعالیت‌های قبلی پی لاین، برند جدیدی بنام Pay.ir ساختیم که در الکامپ ۲۰۱۶ هم معرفی شد و درحال حاضر مشغول توسعه این سیستم هستیم که به زودی انواع محصولات پرداختی رو معرفی خواهیم کرد.

نوع همکاری شما با مجموعه سپ به چه شکل است؟

چاری پور: در حال حاضر سپ (پرداخت الکترونیک سامان) شریک تجاری ماست و مدل همکاری ما هم مدل شراکتی است که سهام این برند به صورت توافقی تقسیم شده است.

با طراحی pay.ir به دنبال چه اهدافی بودید و چه سرویس‌هایی بر روی آن ارائه می‌دهید؟

چاری پور: مجموعه محصولاتی که طراحی کردیم اهداف زیادی را دنبال می‌کند. بعضی از این محصولات برای مصرف روزانه مردم روانه بازار می‌شوند، مانند درگاه پرداخت و محصولات دیگری نیز ساختیم که انحصاراً توسط چند شرکت بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند که آنها را به بازار عمومی عرضه نمی‌کنیم.

در آینده نزدیک چند محصول را برای بازار پرداخت خرد به صورت عمومی معرفی می‌کنیم که اخبار آن از طریق روابط عمومی شرکت اعلام خواهد شد.


در حال حاضر تمرکز شما در pay.ir بر روی چه کسب و کارهایی است؟

چاری پور: محصولات اولیه‌ای که معرفی کردیم بر بستر وب و در حوزه B2B و B2C بوده. درحوزه‌های دیگر نیز از مشورت اساتید مطرح بانکی و دانشگاهی برخوردار بودیم و کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی زیادی انجام دادیم تا محصول نهایی ضمن حفظ امنیت در انجام تراکنش‌های بانکی، بتواند مشکلی از مشکلات مردم رو حل کند نه اینکه صرفاً محصولی ارائه کنیم که مورد استفاده‌ای نداشته باشد.

همانطور که می دانید یکی از چالش‌های اساسی که در حوزه متمرکزکننده‌های پرداخت مطرح است بحث تقلب و تراکنش‌هایی است که از وب سایت‌های غیرمجاز به سمت درگاه‌ها می‌آید که شما هم در سال ۹۴ تجربه این مشکل را داشته‌اید، با این موضوع چگونه کنار آمده‌اید؟

چاری پور: مجموعه تراکنش‌هایی که در سیستم انجام می‌شود به وسیله سیستم Fraud Detection کاملاً بومی کنترل می‌شود. این سیستم بر اساس مشکلات فعلی مردم و شرکت‌های PSP طراحی و ساخته شده که با توجه به نتایج به دست آمده در دوماه اخیر که سیستم را راه اندازی کرده‌ایم توانستیم تقلب را تقریباً به صفر برسانیم و با گذشت زمان به‌صورت مداوم این سیستم و الگوریتم‌های موجود در آن را بهینه کنیم.

در حال حاضر و پس انتشار سندی در تاریخ ۱۳ دی ماه که برای نظارت بر فعالیت متمرکزکننده های پرداخت از سوی سازمان توسعه تجارت الکترونیک منتشر شد به نظر شما ادامه فعالیت شما به چه صورت خواهد بود؟

چاری پور: بنده چارچوب و اصل کلی سند تنظیم شده رو مثبت می‌بینم و اعتقاد دارم باید سخت گیری‌های بیشتری هم در این خصوص انجام شود. اطلاعات هویتی و پول مردم در این نوع کسب و کار و حوزه به‌صورت امانت نزد این شرکت‌هاست و باید تعهداتی وجود داشته باشد که کسی نتواند کوچکترین سواستفاده‌ای از این ابزارها انجام بدهد حتی بر اساس نوع کسب و کار شرکت‌های فین تک می‌توان وثیقه‌های مختلف مالی دریافت شود که این امر در نهایت باعث اعتماد مردم به فضای کسب و کار اینترنتی می‌شود و به سود کشور است.

اما درعین حال بعضی از بندها و تبصره‌هایی که در این سند دیده می‌شود به طرز وحشتناکی مانع پیشرفت این فضا شده و تیرخلاصی برای این نوع کسب و کارهاست. این سند جای کار و بحث بیشتری دارد و فعلاً برای ابلاغ و اجرا مناسب نیست.

 
فین تک‌ها با توجه به ماهیت و تعریفی که از آن‌ها وجود دارد باید به صورت مستقل فعالیت کنند تا بتوانند همچنان به رسالت اصلی خودشان یعنی ایجاد و خلق ارزش افزوده ادامه بدهند. در حال حاضر شما جز فین تک‌هایی هستید که با یک psp همکاری می‌کنید نظر شما در این مورد چیست؟

چاری پور: برای اولین بار در ایران ما این ریسک رو انجام دادیم که به عنوان یک فین تک و در جهت خلق ارزش افزوده، اولین قدم رو برای همکاری مشترک بین فین تک و PSP برداریم.

این کار ریسک‌های بسیار زیادی رو دارد و باید به نحوی حرکت کرد که چابکی فین تک، قربانیه کندی حرکت و درگیر شدن در چارچوب اداری PSP نشود. هرکار نسنجیده‌ای حتی به اندازه خیلی کم باعث نابودی شرکت فین تک می‌شود. برنامه ریزی دقیق به همراه صبر و حوصله زیاد، کار مداوم و قانون گذاری صحیح دستگاه قانون گذار باعث می‌شود که به نتیجه نهایی دست پیدا کنیم.

البته نباید هیچ گاه فراموش کرد که هدف فعالیت در این حوزه ایجاد خدماتی هست که ضمن حفظ امنیت پرداخت و انجام تراکنش، کیفیت زندگی روزانه مردم رو بالا ببره.

و حرف آخر

چاری پور: امیدوارم با استفاده از بستر موجود بتوانیم بدون حاشیه، خودستایی و بزرگ نمایی های مفید باشیم و ابزارهای مفید تولید کنیم.

چرا «زودشور» و چه شد که نامش را «زودشور» گذاشتيد و از کي متولد شد؟

سرویسی که ما راه اندازی کردیم ، در واقع یک نوع خدماتی را که قبلا به صورت سنتی صورت می پذیرفت را تبدیل به یک خدمت آنلاین و مدرن تر کرده. اولین هدفی که سرویس های آنلاین در پی آن تشکیل می شوند ، سهولت و سرعت بخشیدن به روال های سنتی است . یکی از مزیت های استفاده از سرویس ما هم این است که پروسه خشکشویی را تسریع می بخشد. به همین دلیل نام زودشور را برای این سرویس انتخاب کردیم.

 

اشتراک موبایل
  1. شماره موبایل خود را وارد نمایید
    لطفا شماره موبایل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. با عضويت در سامانه موبایلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه موبایلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!
اشتراک ایمیل
  1. ایمیل خود را وارد نمایید
    لطفا ایمیل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. با عضويت در سامانه ایمیلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه ایمیلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!

مقالات

همفکر چگونه تاثیر گذار است؟

امیر جافری از تیم لاک سال ۹۴ با اعضای تیم لاک در شرایطی به حوزه آی تی...

چیزهایی که برای محافظت از ایده ها باید دانست

  در این مقاله چگونگی حفاظت از ایده هارا بررسی خواهیم کرد. ...

استارتاپ های موفق بانوان

شاید تصور راه اندازی استارتاپ های بزرگ و موفق توسط زنان برایتان عجیب باشد و ی...

ریسک های کارآفرینی

تعریف ریسک : احتمال کم شدن سود واقعی سرمایه گذاری نسبت به سود پیش ب...

تعریف کارآفرینی از دیدگاه هوارد استیونسن

کارآفرینی! یکی از جذاب ترین مباحث در حوزه کسب و ...

تعریف های مختلف استارتاپ

استارتاپ به چه معنی است؟ کدام نوع از کسب و کار استارتاپ نامیده می شوند؟ آیا ک...

چرا کسب‌و‌کارهای نوپا شکست می‌خورند؟

 در بیشتر مواقع شرکت های نوپا و کسب و کارهای تازه تاسیس شکست می‌خورند. یکی از...

گام های سه گانه راه‌اندازی وب سایت فروشگاه آنلاین

آیا به دنبال راهی هستید تا درآمد فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید؟ این خوا...

دلایل شرکت در یک استارتاپ ویکند

در این مقاله میخواهیم دلایل شرکت در یک استارتاپ ...

MVP یک محصول نیست، بلکه یک فرآیند است

📍یک داستان همیشگی: یک تیم با یک ایده شروع می کند، ...

استارتاپ و اصطلاحات آن

استارتاپ به یک کسب‌و‌کار نوپا گفته می‌شود که با هدف پیدا کردن مدل کسب‌و‌کار ر...

سینا حیدری برگزار کننده همفکر خرم آباد : دمیدن انرژی به کالبد کارآفرینی لرستان

چند سالی که در سراسر کشور و به تبع آن در خرم آباد (لرستان) رویداد همفکر با هد...

همکاران لرنا

سینا حیدری

مدیر سایت

سمیرا قربانی نژاد

نویسنده سایت

فاطمه فلاح

نویسنده سایت

عاطفه فرضی

نویسنده سایت 

زینب محمدی

نویسنده سایت 

عاطفه خسروانی

نویسنده سایت

درباره ما

ما، مجموعه‌ای از فعالان استارت آپی و فناوری اطلاعات لرستان هستیم که Lorna.ir را برای کمک به رشد کارآفرینی و توسعه شرکت‌های نوپای فناوری در شهرهای لرستان بوجود آورده‌ایم.

لرنا تلاش می‌کند، با ایجاد شبکه‌ی ارتباطاتی و آموزشی گسترده؛ جوانان خلاق و پرانرژی شهر را به سمت کارآفرینی و راه‌اندازی شرکت‌های نوپای فناوری سوق دهد و برای اینکار از فعالیت‌های رسانه‌ای و برپایی رویدادهای متنوع کارآفرینی و فناوری بهره می‌برد.

تماس و همکاری

اگر علاقه‌مند به معرفی استارتاپ خود هستید، موقعیت شغلی در شرکت خود دارید، می‌خواهید نوشته‌تان را منتشر کنیم و یا اینکه علاقه‌مند به حمایت از ما هستید و علاقه‌مند به شرکت در برنامه های ما را دارید و یا هر نظر و پیشنهادی دیگری دارید با ما تماس بگیرید.

ایمیل : info@Lorna.ir

شماره تماس : 09165533578