چرا «ملک رادار» و چه شد که نامش را «ملک رادار» گذاشتید و از کی متولد شد؟

داستان از اونجایی شروع شد که سال 94 وقتی استارت زدیم، توی فکر این بودیم که یه سایت درج آگهی ملک باشیم و بتونیم با مشاوران املاک همکاری داشته باشیم و عموم مردم هم از خدمات ما رایگان استفاده کنند. محصول اولیه رو هم تا حد خوبی جلو بردیم اما یه مشکل مهم ایجاد شده بود! بازار دیگه مثل قبل بکر نبود، رقبای سرسخت و حرفه ای وارد شده بودند، بازار قرق شده بود و رقابت سنگین، اونها سرمایه و پشتیبان داشتند و ما ابتدای راه! ترجیح دادیم به اصطلاح پی­وت (Pivot) کنیم. بعد طی جلساتی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بجای اینکه رقیب این سایت ها باشیم، دوست و همکار استراتژیک شون باشیم! اما چجوری!؟ راه حل رو در طراحی موتور جستجوی جامع ملک رادار دانستیم! گوگل املاک!

 

خدماتی که ملک رادار ارائه می دهد را به صورت خلاصه توضیح دهید.

بطور کلی سه سرویس فعال و نهایی شده است که برای عموم قابل استفاده است:

یک) موتور جستجوی مِلک رادار: که با هدف تجمیع و مقایسه تمامی انواع آگهی های خرید و فروش، و رهن و اجاره در بخش مسکونی (آپارتمان، خانه، ویلا، زمین، کلنگی و مستغلات) و اداری-تجاری (اداری، مغازه، تجاری، انبار، زمین زراعی و باغ) از سایت های معتبر و فعالی همچون: دیوار، شیپور، آی هوم، آلونک، شابش، روزنامه همشهری و ... در این حوزه راه اندازی شد تا مرجعی کامل، به روز، دقیق، یکپارچه و منسجم را در اختیار کاربران قرار دهد. موتور جستجوی املاک ملک رادار به آدرس https://MelkRadar.com  قابل دسترسی است.

دو) سرویس ارسال آگهی ویژه شهروندان: این سرویس یک بات تلگرامی است که متصل به موتور جستجوی قدرتمند ملک رادار می باشد و برای عموم شهروندانی که دنبال خرید یا رهن و اجاره واحد مسکونی و یا اداری هستند ایجاده شده است که هر شهروند می تواند با توجه به بودجه خود، متراژ موردنظر خود و تعداد خواب دلخواه خود تنظیمات را انجام داده و ربات بصورت اتوماتیک جدیدترین آگهی های ملکی را ارسال خواهد کرد:

https://t.me/MelkRadarMyBot

 

سه) سرویس ارسال آگهی ویژه مشاوران املاک: مشاوران املاک نیازمند و مشتاق دریافت فایل های دست اول شخصی مالکان هستند؛ این سرویس نیز یک بات تلگرامی است که متصل به موتور جستجوی قدرتمند ملک رادار می باشد و برای عموم مشاوران املاکی فایل های شخصی خرید یا رهن و اجاره واحد مسکونی و یا اداری مالکان را از سایت های دیوار، شیپور و روزنامه همشهری جمع آوری می کند و به سرعت بر روی تلگرام مشاوران املاک ارسال می کند:

https://t.me/MelkRadarBot

ایده‌ اصلی «ملک رادار» از کجا آمد؟ آیا در این راه الگوی خارجی داشتید؟ الگوی شما کجا بوده است؟

ایده اصلی از ازدواج یکی از هم تیمی ها رقم خورد. آنها سردرگم به دنبال خانه بودند. شما هم حتما برایتان اتفاق افتاده است که دنبال خانه، مغازه، ویلا، آپارتمان، اداره و انواع مختلف املاک باشید. مرجع مشخصی که باید از آن محل برای جستجوی کامل استفاده کنید به ذهن تان نیامده و سرگردان سری به چندین سایت مختلف، آگهی های املاک روزنامه همشهری، آژانس های املاکی محله، دوستان و آشنایان زده اید تا برای بلکه مورد دلخواه شما پیدا شود. ایده ملک رادار از همین نکته شروع شد!!! و ملک رادار با توجه به این نیاز شروع به طراحی موتور جستجوی جامع املاک کرد.

الگوی تماماً مشابه وجود نداشت. اما موتورهای جستجوی متعددی در جهان وجود دارند که در زمینه های مختلفی فعالیت میکنند. نمونه مشابه داخلی هم وجود دارد اما در زمینه مسکن نیست.

سرمایه اولیه ملک رادار از کجا آمد و با چه سرمایه ای این کسب و کار را راه انداختید؟

سرمایه ای نداشتیم و پول پس انداز اعضای موسس صرف مصارف جاری می شود. با سرمایه گذارهایی هم صحبت داشتیم اما فعلا ترجیح ما این است که وقت زیادی برای آن نگذاریم و کار خودمان را تقویت کنیم تا آنها سراغ ما بیایید. ما وارد چرخه شتابدهی نشدیم اما از آن مرحله عبور کرده ایم!

با توجه به اینکه در ایران و شهر تهران این استارتاپ رو تاسیس کردید ، چه برنامه هایی برای جذب مخاطب داخلی دارید؟

بازاریاب ما حضوری به بنگاهی ها می رود و از طریق شبکه های اجتماعی هم عموم مردم را با ملک رادار آشنا می کنیم. از طریق پیامک هم توانسته ایم تا کنون تعداد زیادی مشاورین املاک را مشترک سرویس ارسال اگهی شخصی مالکان کنیم.

 

محدوده بازار هدف استارتاپ شما کجا است؟

در فاز اول عموم مشاورین املاک تهران و شهروندان تهرانی که به دنبال خرید یا رهن و اجاره خانه هستند و در فاز دوم وارد شهرستان های بزرگ خواهیم شد.

فرض کنید من یک کاربر هستم و می خواهم از خدمات ملک رادار استفاده کنم، چطور باید این کار را انجام دهم؟

کافیه سایت ملک رادار را باز کنید و مشخصات خانه ای که به دنبال آن هستید را تنظیم کنید. با انبوهی از اگهی های دلخواه تان مواجه خواهید شد. شعار ما سایتی با یک میلیون آگهی املاک است که به زودی به آن خواهیم رسید.

 

 

کمی از مشکلات و سختی راه خود بگویید؛ با چه مشکلاتی تا به حال روبه رو بوده است؟

مهمترین مشکلات ما مربوط به نقشه بندی ها، گرفتن مجوزها، و گاهی تامین سرمایه بوده است. اما مشکلی که مانع بزرگی بر سر ما باشد که نتوانسته باشیم رد کنیم شکر خدا تا الان نداشته ایم.

تیم ملک رادار شامل چند نفر می باشد و چه سمت ها و تخصص هایی دارند؟

سال 94 ، 4 نفر بودیم که هم طراحی و هم برنامه نویسی و هم بزینس رو جلو می بردیم. سال 95 برای کارهای تولید محتوا و تست 3-4 نفر را اضافه کردیم، پس از شب یلدای استارتاپی سال 95، 3 نفر برای بازاریابی و اجرا در کنار ما اضافه شدند و کم کم تعداد ما افزایش یافته و هم اکنون 13 نفر بطور مستقیم فعالیت میکنند.

به طور کلی 2 بخش اصلی داریم، یکی بخش برنامه نویسی که 5 نفر مشغول هستند و بخش اجرا 8 نفر، اما در عین حالی که تقسیم وظایف داریم، هر فردی به سایر افراد تیم متصل هستش و این باعث شده یه جور خاصیت سینرجی یا هم افزایی در تیم شکل بگیره که ما تیم خودمون رو مهمترین سرمایه مون میدونیم!

 

چه برنامه ها و یا تدبیرهایی برای آینده ملک رادار در نظر دارید؟

نمیتوانم دقیق بگویم اما برنامه های خوبی برای پیوند مردم با مشاوران املاک رو در دستورکار داریم. همچنین ورود به بازار شهرهای بزرگ در اولویت ماست.

و سوال آخر؛ برای جوانانی که مثل شما در اندیشه راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار نو و با ایده‌ای جدید هستند، چه توصیه و یا چه حرف‌هایی دارید؟

سال 96 در الکامپ هیجان زیادی در غرفه های استارتاپی حاکم بود. اما ایراد آن بود که بیشتر استارتاپ ها ایده های تکراری داشتند و یا کلا نیاز خاصی را مرتفع نمیکردند. بزرگان این عرصه توصیه میکنند در گام اول نیاز بازار شناسایی شود و در گام بعدی، تیم سازی مهمترین رکن یک استارتاپ موفق خواهد بود.

سینا حیدری
Author: سینا حیدریWebsite: http://www.lorna.ir
سينا حيدری هستم، دانش آموخته MBA، طراح و توسعه دهنده وب، مدير عامل شرکت آسوتک و استارتاپ گردشگری تورآسو، جامعه ساز استارتاپی و برگزار کننده رويدادهای استارتاپی همفکر لرستان و يلدای کارآفرينان استارتاپی لرستان، مروج و تسهيلگر استارتاپی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اشتراک موبایل
  1. شماره موبایل خود را وارد نمایید
    لطفا شماره موبایل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. کد امنیتی را وارد کنید(*)
    کد امنیتی را وارد کنید لطفا کد امنیتی نمایش داده شده در عکس را صحیح وارد نمایید.
  3. با عضويت در سامانه موبایلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه موبایلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!
اشتراک ایمیل
  1. ایمیل خود را وارد نمایید
    لطفا ایمیل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. کد امنیتی(*)
    کد امنیتی لطفا کد امنیتی نمایش داده شده در عکس را صحیح وارد نمایید.
  3. با عضويت در سامانه ایمیلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه ایمیلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!

مقالات

تغییر برند افلاک دیتا به آسوتک

افلاک دیتا پس از ۱۰ سال تجربه در زمینه طراحی ...

همفکر چگونه تاثیر گذار است؟

امیر جافری از تیم لاک سال ۹۴ با اعضای تیم لاک در شرایطی به حوزه آی تی...

چیزهایی که برای محافظت از ایده ها باید دانست

  در این مقاله چگونگی حفاظت از ایده هارا بررسی خواهیم کرد. ...

استارتاپ های موفق بانوان

شاید تصور راه اندازی استارتاپ های بزرگ و موفق توسط زنان برایتان عجیب باشد و ی...

ریسک های کارآفرینی

تعریف ریسک : احتمال کم شدن سود واقعی سرمایه گذاری نسبت به سود پیش ب...

تعریف کارآفرینی از دیدگاه هوارد استیونسن

کارآفرینی! یکی از جذاب ترین مباحث در حوزه کسب و ...

تعریف های مختلف استارتاپ

استارتاپ به چه معنی است؟ کدام نوع از کسب و کار استارتاپ نامیده می شوند؟ آیا ک...

چرا کسب‌و‌کارهای نوپا شکست می‌خورند؟

 در بیشتر مواقع شرکت های نوپا و کسب و کارهای تازه تاسیس شکست می‌خورند. یکی از...

گام های سه گانه راه‌اندازی وب سایت فروشگاه آنلاین

آیا به دنبال راهی هستید تا درآمد فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید؟ این خوا...

دلایل شرکت در یک استارتاپ ویکند

در این مقاله میخواهیم دلایل شرکت در یک استارتاپ ...

MVP یک محصول نیست، بلکه یک فرآیند است

📍یک داستان همیشگی: یک تیم با یک ایده شروع می کند، ...

استارتاپ و اصطلاحات آن

استارتاپ به یک کسب‌و‌کار نوپا گفته می‌شود که با هدف پیدا کردن مدل کسب‌و‌کار ر...

درباره ما

ما، مجموعه‌ای از فعالان استارت آپی و فناوری اطلاعات لرستان هستیم که Lorna.ir را برای کمک به رشد کارآفرینی و توسعه شرکت‌های نوپای فناوری در شهرهای لرستان بوجود آورده‌ایم.

لرنا تلاش می‌کند، با ایجاد شبکه‌ی ارتباطاتی و آموزشی گسترده؛ جوانان خلاق و پرانرژی شهر را به سمت کارآفرینی و راه‌اندازی شرکت‌های نوپای فناوری سوق دهد و برای اینکار از فعالیت‌های رسانه‌ای و برپایی رویدادهای متنوع کارآفرینی و فناوری بهره می‌برد.

تماس و همکاری

اگر علاقه‌مند به معرفی استارتاپ خود هستید، موقعیت شغلی در شرکت خود دارید، می‌خواهید نوشته‌تان را منتشر کنیم و یا اینکه علاقه‌مند به حمایت از ما هستید و علاقه‌مند به شرکت در برنامه های ما را دارید و یا هر نظر و پیشنهادی دیگری دارید با ما تماس بگیرید.

ایمیل : info@Lorna.ir

شماره تماس : 09165533578