چرا «اتیچر» و چه شد که نامش را «اتیچر» گذاشتید و از کی متولد شد؟

اتیچر بیش از یک سال است که فعالیت خود را با ارائه‌ی بستری نوآورانه برای آموزش زبان آغاز کرده است. این کلمه تشکیل شده از دو بخش O  به عنوان مخفف  Online و Teacher که به معنای معلم است.

 

خدماتی که  اتیچر ارائه می دهد را به صورت خلاصه توضیح دهید.

O-teacher متشکل از یک شبکه بزرگ اساتید خارجی است که در سراسر جهان به آموزش زبان مشغول هستند. (کشورهایی مثل استرالیا، کانادا، انگلیس، آلمان، فرانسه و…). این افراد ، اغلب مدرسین حرفه‌ای هستند.

به این معنی که در طول روز یا صبح در حال تدریس در کلاس‌های مختلف هستند و در زمان‌های خالی خود وارد چرخه O-teacher  شده و به زبان آموزان ما تدریس می کنند. از سوی دیگر ما مجموعه وسیعی از زبان‌آموزان را داریم. برخی از مشتریان ما به دنبال زبان‌های مبتنی بر بیزینس هستند. برای مثال اصول استاندارد زبان برای شرکت در جلسات، آغاز و پایان جلسات کاری، روش‌های نامه‌نگاری اداری استاندارد و… که این افراد را عمدتا مدیران تشکیل می دهند.

برخی دیگر نیز، به دنبال خروج از کشور (برای تحصیل، زندگی و...) هستند. این افراد نیز نوع مشخصی از زبان را می‌طلبند.

ایده‌ اصلی «اتیچر» از کجا آمد؟ آیا در این راه الگوی خارجی داشتید؟ الگوی شما کجا بوده است؟

ایده این کار درست زمانی به ذهن من رسید که برای ۲ سال به خارج از کشور مهاجرت کردم. در ابتدا؛ وضعیت زبان انگلیسی من چندان قوی نبود. تا حدی که حتی در فرودگاه نیز دچار مشکلاتی شدم تا پروازم را عوض کنم .

اما جالب است که من با این سطح زبان، پس از آن که مدتی در خارج از کشور اقامت داشتم، بدون آن که تحت تعلیم یک معلم مشخص باشم، تحت تاثیر محیطی که در آن قرار داشتم زبان آموختم. درواقع این زبان آموزی بدون هیچ نوع معلم یا کلاس خاصی و تنها با معاشرت با دیگر دانشجویان و بر اثر تجربه طبیعی اتفاق افتاد.

حتی این موضوع را به جز خودم در دیگر دانشجوها هم دیدم. برای مثال یک دانشجوی دیگر ایرانی نیز تجربه‌ای مشابه با من داشت. وقتی به ایران برگشتم این دغدغه برای من تشدید شد که چرا تعداد زیادی از هموطنانم با مشکل زبان آموزی مواجه هستند؟ به نظر من علت این است که داوطلبان یادگیری زبان دوم باید معلم نیتیو داشته باشند تا در شرایط طبیعی یادگیری قرار گیرند.

بنابراین به فکر افتادم که شرایطی مشابه با شرایط خارج از کشور برای کاربران ایرانی نیز طراحی کنیم. بر اساس نیازسنجی‌هایی که کردیم متوجه شدیم یکی از روش‌های مناسب برای شبیه‌سازی شرایط خارج از کشور، استفاده از بسترهای آنلاین با اساتید خارجی است. یعنی شرایطی که مدرس و زبان آموز در location  خاص خود باشند، اما با یکدیگر connect   شده و ارتباط برقرار کنند.

سرمایه اولیه  اتیچر از کجا آمد و با چه سرمایه ای این کسب و کار را راه انداختید؟

استارتاپ O-teacher تا کنون با سرمایه‌گذاری شخصی موسسین پیش رفته ولی اخیرا با یک سرمایه‌گذار به توافق رسیده‌ایم و روند توسعه این کسب‌و‌کار با شتاب خوبی در حال افزایش است.

با توجه به اینکه در ایران و شهر (تهران) این استارتاپ رو تاسیس کردید، چه برنامه هایی برای جذب مخاطب داخلی دارید؟

ما برای معرفی اتیچر به هم‌وطنان و همشهریان تهرانی برنامه‌های مختلفی داریم و از جبهه‌های مختلف وارد عمل شده‌ایم و به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده‌ایم. روش‌های بازاریابی و جذب مخاطب اتیچر بر اساس تجربه‌ی فعالیت فشرده‌ی یک ساله و کمک مشاوران و مدیران بسیاری، به دست آمده است.

در همین راستا ما برای برخی همایش‌ها و گروه‌های خاص پیشنهاد‌های ویژه‌ای نیز در نظر گرفته‌ایم. به عنوان مثال امکان رزرو یک جلسه رایگان را در اختیار مخاطبان اتیچر گذاشته‌ایم تا با سیستم و شیوه‌ی آموزشی ما بیش‌تر آشنا شوند.

 

محدوده بازار هدف استارتاپ شما کجا است؟

اتیچر خودش را محدود به گستره‌ی خاصی از مخاطبان نمی‌داند. به این معنا که هر فردی به هر دلیلی علاقه‌مند به یادگیری زبان است، جزئی از مخاطبان بالقوه‌ی ما است. اما مدیران شرکت‌ها و ادارات، پزشکان، دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید دانشگاه، متفاضیان ادامه‌ی تحصیل در خارج از کشور، مدیران و کارکنان بخش دولتی و خصوصی، کارشناسان امور بین‌الملل، تجار و بازرگانان برخی از اصلی‌ترین گروه‌های مخاطبی ما هستند.

 

فرض کنید من یک کاربر هستم و می خواهم از خدمات  اتیچر استفاده کنم، چطور باید این کار را انجام دهم؟

برای استفاده از خدمات اتیچر در مرحله‌ی اول به آدرس Oteacher.org مراجعه می‌کنید و در آن‌جا از طریق فرم مربوطه ثبت نام می‌کنید. سپس با پر کردن اطلاعات لازم به مرحله‌ی انتخاب استاد می‌رسید. استاد مورد نظرتان را از بین اساتید بین‌المللی اتیچر انتخاب می‌کنید و به شکل رایگان یک جلسه‌ی رایگان را با توجه به تقویم زمانی استاد و زمان مد نظر خودتان رزرو می‌کنید. سپس با استفاده از نرم‌افزاری که در اختیارتان قرار داده می‌شود، در ساعت زمان‌بندی شده در کلاس خود حاضر می‌شوید.

برای برگزاری کلاس‌های بعدی از بسته‌های  ۱، ۵ یا ۱۰ کلاس استفاده و به تعداد مورد نظر، از استاد مد نظر کلاس خریداری می‌کنید.

 

کمی از مشکلات و سختی راه خود بگویید؛ با چه مشکلاتی تا به حال روبه رو بوده است؟

خوشبختانه اکنون مشکل پرداخت حقوق معلمان را به سادگی حل کرده‌ایم و مشکلی نیز در دریافت شهریه زبان آموزان نداریم. اما در کل و از ابتدای شکل‌گیری ایده‌ی اولیه اُتیچر مشکلات کم نبوده. برای مثال یکی از ابتدایی‌ترین نیازهای ما مبحث پلتفرم بود. ما به دنبال پلتفرمی بودیم که مشکل عدم هماهنگی وقت محلی بین مدرسین و زبان‌آموزان را مدیریت کند.

برای مثال یک مدرس در آمریکا یا آلمان همزمان با زبان‌آموز ایرانی نمی‌خوابد یا از خواب بیدار نمی‌شود (به علت اختلاف ساعت محلی). بنابراین ما باید بستری پویا را تعریف می‌کردیم که زبان‌آموز و استاد بدون هیچ مشکلی موفق شوند با یکدیگر ارتباط گرفته و جلسه تدریس و آموزش را برگزار کنند.

ساعت و زمان در سیستم O-teacher اهمیت بسزایی دارد. چرا که وقتی شما یک معلم را برای ساعت مشخصی انتخاب می‌کنید، باید سر ساعت کلاستان برگزار شود تا سیستم به هم نخورده و منظم ادامه پیدا کند .

بنابراین ما به دنبال ساخت پلتفرمی بودیم که تمامی نیازهای ما را پاسخگو باشد. برای این موضوع قریب به ۶ ماه را صرف کردیم و شرکت‌های مختلف داخلی را مورد بررسی قرار دادیم، اما به ایده‌آل مطلوب خود نرسیدیم .

تا این که تصمیم گرفتیم از سیستم‌های خارجی استفاده کنیم و در نهایت از شرکت‌های خارجی برای طراحی کمک گرفتیم. علاوه بر این مشکلات ناشی از فقدان عادت و فرهنگ استفاده از فضای مجازی برای یادگیری، کار ما را در امر بازاریابی و فراگیر شدن سخت می‌کرد.

 

تیم  اتیچر شامل چند نفر می باشد و چه سمت ها و تخصص هایی دارند؟

از ابتدای کار ما سه نفر مبدع اصلی بودیم که دو نفر آز آنها حالت مشاور سیستم هستند. اما اکنون حدود ۱۰ نفر مستقیم و ۲۰ نفر نیز غیر مستقیم با ما کار می کنند که تیم مرکزی O-teacher را تشکیل می‌دهند. دپارتمان‌های فنی و زبان و البته مارکتینگ از مهم‌ترین بخش‌های هسته مرکزی ما است. افزون بر این‌ها ، شبکه مدرسین ما شامل چند هزار معلم نیتیو در سراسر جهان است .

 

چه برنامه ها و یا تدبیرهایی برای آینده  اتیچر در نظر دارید؟

اُتیچر با شتاب خوبی رو به جلو حرکت می‌کند و روزبه‌روز بر گستره‌ی مخاطبان ما افزوده می‌شود. ما در راستای تکامل و بهبود سیستم آموزشی اُتیچر به شکل فشرده‌ای در حال فعالیت روزانه هستیم. آینده‌ای که برای اُتیچر به عنوان کامل‌ترین و ساده‌ترین پلتفرم آموزش زبان در ایران در نظر داریم چندان از ما دور نیست.

 

و سوال آخر؛ برای جوانانی که مثل شما در اندیشه راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار نو و با ایده‌ای جدید هستند، چه توصیه و یا چه حرف‌هایی دارید؟

پیگیر باشید! ایده‌ها همیشه در سر من و شما می‌چرخند اما پیگیری و اصرار بر اجرای یک ایده است که شما را به موفقیت احتمالی می‌رساند.

 

آدرس سایت: oteacher.org

سینا حیدری
Author: سینا حیدریWebsite: http://www.lorna.ir
سينا حيدری هستم، دانش آموخته MBA، طراح و توسعه دهنده وب، مدير عامل شرکت آسوتک و استارتاپ گردشگری تورآسو، جامعه ساز استارتاپی و برگزار کننده رويدادهای استارتاپی همفکر لرستان و يلدای کارآفرينان استارتاپی لرستان، مروج و تسهيلگر استارتاپی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اشتراک موبایل
  1. شماره موبایل خود را وارد نمایید
    لطفا شماره موبایل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. کد امنیتی را وارد کنید(*)
    کد امنیتی را وارد کنید لطفا کد امنیتی نمایش داده شده در عکس را صحیح وارد نمایید.
  3. با عضويت در سامانه موبایلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه موبایلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!
اشتراک ایمیل
  1. ایمیل خود را وارد نمایید
    لطفا ایمیل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. کد امنیتی(*)
    کد امنیتی لطفا کد امنیتی نمایش داده شده در عکس را صحیح وارد نمایید.
  3. با عضويت در سامانه ایمیلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه ایمیلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!

مقالات

تغییر برند افلاک دیتا به آسوتک

افلاک دیتا پس از ۱۰ سال تجربه در زمینه طراحی ...

همفکر چگونه تاثیر گذار است؟

امیر جافری از تیم لاک سال ۹۴ با اعضای تیم لاک در شرایطی به حوزه آی تی...

چیزهایی که برای محافظت از ایده ها باید دانست

  در این مقاله چگونگی حفاظت از ایده هارا بررسی خواهیم کرد. ...

استارتاپ های موفق بانوان

شاید تصور راه اندازی استارتاپ های بزرگ و موفق توسط زنان برایتان عجیب باشد و ی...

ریسک های کارآفرینی

تعریف ریسک : احتمال کم شدن سود واقعی سرمایه گذاری نسبت به سود پیش ب...

تعریف کارآفرینی از دیدگاه هوارد استیونسن

کارآفرینی! یکی از جذاب ترین مباحث در حوزه کسب و ...

تعریف های مختلف استارتاپ

استارتاپ به چه معنی است؟ کدام نوع از کسب و کار استارتاپ نامیده می شوند؟ آیا ک...

چرا کسب‌و‌کارهای نوپا شکست می‌خورند؟

 در بیشتر مواقع شرکت های نوپا و کسب و کارهای تازه تاسیس شکست می‌خورند. یکی از...

گام های سه گانه راه‌اندازی وب سایت فروشگاه آنلاین

آیا به دنبال راهی هستید تا درآمد فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید؟ این خوا...

دلایل شرکت در یک استارتاپ ویکند

در این مقاله میخواهیم دلایل شرکت در یک استارتاپ ...

MVP یک محصول نیست، بلکه یک فرآیند است

📍یک داستان همیشگی: یک تیم با یک ایده شروع می کند، ...

استارتاپ و اصطلاحات آن

استارتاپ به یک کسب‌و‌کار نوپا گفته می‌شود که با هدف پیدا کردن مدل کسب‌و‌کار ر...

درباره ما

ما، مجموعه‌ای از فعالان استارت آپی و فناوری اطلاعات لرستان هستیم که Lorna.ir را برای کمک به رشد کارآفرینی و توسعه شرکت‌های نوپای فناوری در شهرهای لرستان بوجود آورده‌ایم.

لرنا تلاش می‌کند، با ایجاد شبکه‌ی ارتباطاتی و آموزشی گسترده؛ جوانان خلاق و پرانرژی شهر را به سمت کارآفرینی و راه‌اندازی شرکت‌های نوپای فناوری سوق دهد و برای اینکار از فعالیت‌های رسانه‌ای و برپایی رویدادهای متنوع کارآفرینی و فناوری بهره می‌برد.

تماس و همکاری

اگر علاقه‌مند به معرفی استارتاپ خود هستید، موقعیت شغلی در شرکت خود دارید، می‌خواهید نوشته‌تان را منتشر کنیم و یا اینکه علاقه‌مند به حمایت از ما هستید و علاقه‌مند به شرکت در برنامه های ما را دارید و یا هر نظر و پیشنهادی دیگری دارید با ما تماس بگیرید.

ایمیل : info@Lorna.ir

شماره تماس : 09165533578