چرا «فوری کار» و چه شد که نامش را «فوری کار» گذاشتید و از کی متولد شد؟

هدف ما رفع مشکل موجود برای همه کسانی بود که به دنبال انجام کاری‌اند و برای این کار نیاز به فردی متخصص در زمینه مورد نظر دارند، اما پیدا کردن فرد متخصص برای ایشان امری دشوار است. مشابه این ایده را سایتهایی که برای ارتباط بین آزادکاران (فریلنسرهای) فعال در حوزه برنامه‌نویسی، کامپپیوتر، اینترنت و اپلیکیشن فعالند؛ با کارفرمایان نیازمند انجام پروژه هایی از این دست، پیاده کرده‌اند. ما برآن شدیم تا این مشکل را در تمام زمینه‌ها برطرف کنیم.

از طرفی چون هدف ما انجام کارها تا حد امکان به صورت فوری بود، فوری کار را برازنده این استارت‌آپ دیدیم.

خدماتی که فوری کار ارائه می دهد را به صورت خلاصه توضیح دهید.

فوری‌کار سامانه ای در حوزه خدمات ساختمان است که امکان اطلاع رسانی پروژه‌های ساختمانی بطور رایگان را برای کارفرمایان محترم فراهم می‌آورد.

در طرف مقابل، استادکارانی که در سایت ثبت نام نموده و صفحه پروفایل کاربری خود را تکمیل نموده‌اند، می‌توانند به اطلاعات پروژه دسترسی پیدا کنند و با فرستادن پیشنهاد خود به کارفرما از طریق شماره موبایل وی و یا کانال ارتباطی توسعه یافته در سامانه فوری‌کار، نسبت به گرفتن پروژه اقدام نمایند.

خدمت دیگر فوری‌کار، تبلیغات هدفمند کسب و کارهای فعال در حوزه صنعت ساختمان به ویژه فروشگاه‌های مصالح ساختمانی و آموزشگاه‌ها است. در صورتی که صاحبان عزیز کسب و کاری تبلیغ خود را در سایت ثبت نماید، علاوه بر نمایش آگهی در ابتدای صفحه اول تبلیغات، این تبلیغ در ادامه پروژه‌های ساختمانی مرتبط نمایش داده می‌شود و می‌توان اطمینان داشت که تبلیغ برای مخاطبان مستقیم آن نمایش داده می‌شود.

ایده‌ اصلی «فوری کار» از کجا آمد؟ آیا در این راه الگوی خارجی داشتید؟ الگوی شما کجا بوده است؟

زمانی که برای رفع مشکلی به ویژه تعمیرات ساختمان، به دنبال متخصص در این حوزه می گشتیم، وجود سایتهای مختلف که به معرفی استادکار اقدام می‌نموند اما از اعتبار مناسب و اطلاعات بروز برخوردار نبودند، در کنار زمانبر بودن جستجوی سایت‌ها، این ایده را در ذهن ایجاد نمود که با معکوس نمودن این روند، پروژه تعمیراتی مورد نظر اطلاع‌رسانی عمومی شود و استادکاران جهت انجام پروژه اقدام به برقراری ارتباط نمایند. برای این منظور هم استفاده از ساختار دیوار، ابزاری مناسب و کاربردی بود، چرا که فرهنگ استفاده از آن به صورت روزافزونی درحال گسترش است.

سرمایه اولیه  فوری کار از کجا آمد و با چه سرمایه ای این کسب و کار را راه انداختید؟

فوری‌کار با سرمایه فردی هم‌بنیانگذاران آن ایجاد شد. تا به امروز تلاش برای حداقل نمودن هزینه‌ها و حذف کلیه هزینه‌های غیرضروری فوری‌کار در اولویت بوده تا شناسایی راه‌های ایجاد ارزش در این سامانه بصورتی بهینه، طراحی و تست شده و بهبود داده شود.

با توجه به اینکه در ایران و شهر (تهران) این استارتاپ رو تاسیس کردید ، چه برنامه هایی برای جذب مخاطب داخلی دارید؟

ما به دنبال ارتباط مستقیم با کاربران سایت هستیم و برای این منظور به دنبال شناسایی و ارتباط با سازمان‌ها و مکان‌هایی که استادکاران یا کارفرمایان گرد می‌آیند، هستیم. ارتباط پیامکی هم کارایی قابل قبولی برای ارتباط با مخاطبان فوری‌کار داشته است

محدوده بازار هدف استارتاپ شما کجا است؟

کلیه استادکاران فعال در سطح کشور از یک سو، و تمام پروژه‌های ساختمان که در  حال انجام بوده و یا در شرف آغاز می‌باشند، مخاطب فوری‌کار محسوب می‌شوند. علاوه بر این کلیه تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان و فروشندگان مصالح در کل کشور مخاطب بالقوه سایت بوده و در محدوده بازار هدف فوری‌کار قرار می‌گیرند.

فرض کنید من یک کاربر هستم و می خواهم از خدمات  فوری کار استفاده کنم، چطور باید این کار را انجام دهم؟

استفاده از فوری‌کار بسیار ساده بوده و با حداقل فعالیت شما را به هدفتان می‌رساند. برای استفاده از خدمات فوری‌کار کافی است با درج شماره تلفن موبایل و مشخص نمودن پسورد در سایت ثبت نام نمایید تا صفحه‌ای به عنوان صفحه کاربری در اختیار شما قرار گیرد. پس از آن شما می‌توانید به عنوان کارفرما، پروژه خود را اطلاع‌رسانی نمایید، یا با پرداخت تعرفه تبلیغات، برای ثبت تبلیغ خود اقدام کنید.

به عنوان استادکار هم با تکمیل پروفایل استادکاری خود می‌توانید به اطلاعات کامل پروژه‌های اطلاع رسانی شده دسترسی پیدا کنید و نسبت به گرفتن پروژه مناسب با تخصص خود اقدام نمایید.

کمی از مشکلات و سختی راه خود بگویید؛ با چه مشکلاتی تا به حال روبه رو بوده است؟

مهمترین مشکل، دسترسی به مخاطبان سایت است که کانون یا مرکز حرفه‌ای مشخص و فعالی که امکان دسترسی راحتی به آن فراهم باشد، وجود ندارد. مشکل بعدی محدودیت شدید منابع مالی است که امکان فعالیت‌های گسترده را از اعضای تیم سلب می‌کند.

تیم  فوری کار شامل چند نفر می باشد و چه سمت ها و تخصص هایی دارند؟

در حال حاضر تیم فوری‌کار از چهار عضو با تخصص‌ها، علایق و توانایی‌های متنوع و در عین حال مشابهی تشکیل شده که همگی ما فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های معتبر کشور هستیم

چه برنامه ها و یا تدبیرهایی برای آینده  فوری کار در نظر دارید؟

توسعه برنامه‌های بازاریابی و جذب مخاطبین محترم جهت فعالیت در فوری‌کار مهمترین گام پیش روی این استارت‌آپ می‌باشد. این امر نیز بدون جذب سرمایه محقق نخواهد شد و لذا یافتن سرمایه‌گذاری مناسب و هم مسیر با فوری‌کار نیز در دستور کار برنامه‌های تیم استارت‌آپی ما است.

و سوال آخر؛ برای جوانانی که مثل شما در اندیشه راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار نو و با ایده‌ای جدید هستند، چه توصیه و یا چه حرف‌هایی دارید؟

هرگز در برابر مشکلات تسلیم نشده و بدون امتحان کردن تمام راه‎‌های نوآورانه‌ای که برای برطرف نمودن مشکلات به ذهنشان می‌رسد، از غلبه بر مشکلات ناامید نشوند.

سینا حیدری
Author: سینا حیدریWebsite: http://www.lorna.ir
سينا حيدری هستم، دانش آموخته MBA، طراح و توسعه دهنده وب، مدير عامل شرکت آسوتک و استارتاپ گردشگری تورآسو، جامعه ساز استارتاپی و برگزار کننده رويدادهای استارتاپی همفکر لرستان و يلدای کارآفرينان استارتاپی لرستان، مروج و تسهيلگر استارتاپی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اشتراک موبایل
  1. شماره موبایل خود را وارد نمایید
    لطفا شماره موبایل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. کد امنیتی را وارد کنید(*)
    کد امنیتی را وارد کنید لطفا کد امنیتی نمایش داده شده در عکس را صحیح وارد نمایید.
  3. با عضويت در سامانه موبایلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه موبایلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!
اشتراک ایمیل
  1. ایمیل خود را وارد نمایید
    لطفا ایمیل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. کد امنیتی(*)
    کد امنیتی لطفا کد امنیتی نمایش داده شده در عکس را صحیح وارد نمایید.
  3. با عضويت در سامانه ایمیلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه ایمیلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!

مقالات

تغییر برند افلاک دیتا به آسوتک

افلاک دیتا پس از ۱۰ سال تجربه در زمینه طراحی ...

همفکر چگونه تاثیر گذار است؟

امیر جافری از تیم لاک سال ۹۴ با اعضای تیم لاک در شرایطی به حوزه آی تی...

چیزهایی که برای محافظت از ایده ها باید دانست

  در این مقاله چگونگی حفاظت از ایده هارا بررسی خواهیم کرد. ...

استارتاپ های موفق بانوان

شاید تصور راه اندازی استارتاپ های بزرگ و موفق توسط زنان برایتان عجیب باشد و ی...

ریسک های کارآفرینی

تعریف ریسک : احتمال کم شدن سود واقعی سرمایه گذاری نسبت به سود پیش ب...

تعریف کارآفرینی از دیدگاه هوارد استیونسن

کارآفرینی! یکی از جذاب ترین مباحث در حوزه کسب و ...

تعریف های مختلف استارتاپ

استارتاپ به چه معنی است؟ کدام نوع از کسب و کار استارتاپ نامیده می شوند؟ آیا ک...

چرا کسب‌و‌کارهای نوپا شکست می‌خورند؟

 در بیشتر مواقع شرکت های نوپا و کسب و کارهای تازه تاسیس شکست می‌خورند. یکی از...

گام های سه گانه راه‌اندازی وب سایت فروشگاه آنلاین

آیا به دنبال راهی هستید تا درآمد فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید؟ این خوا...

دلایل شرکت در یک استارتاپ ویکند

در این مقاله میخواهیم دلایل شرکت در یک استارتاپ ...

MVP یک محصول نیست، بلکه یک فرآیند است

📍یک داستان همیشگی: یک تیم با یک ایده شروع می کند، ...

استارتاپ و اصطلاحات آن

استارتاپ به یک کسب‌و‌کار نوپا گفته می‌شود که با هدف پیدا کردن مدل کسب‌و‌کار ر...

درباره ما

ما، مجموعه‌ای از فعالان استارت آپی و فناوری اطلاعات لرستان هستیم که Lorna.ir را برای کمک به رشد کارآفرینی و توسعه شرکت‌های نوپای فناوری در شهرهای لرستان بوجود آورده‌ایم.

لرنا تلاش می‌کند، با ایجاد شبکه‌ی ارتباطاتی و آموزشی گسترده؛ جوانان خلاق و پرانرژی شهر را به سمت کارآفرینی و راه‌اندازی شرکت‌های نوپای فناوری سوق دهد و برای اینکار از فعالیت‌های رسانه‌ای و برپایی رویدادهای متنوع کارآفرینی و فناوری بهره می‌برد.

تماس و همکاری

اگر علاقه‌مند به معرفی استارتاپ خود هستید، موقعیت شغلی در شرکت خود دارید، می‌خواهید نوشته‌تان را منتشر کنیم و یا اینکه علاقه‌مند به حمایت از ما هستید و علاقه‌مند به شرکت در برنامه های ما را دارید و یا هر نظر و پیشنهادی دیگری دارید با ما تماس بگیرید.

ایمیل : info@Lorna.ir

شماره تماس : 09165533578