چرا «شارسیک» و چه شد که نامش را «شارسیک» گذاشتید و از کی متولد شد؟
شارسیک یک نام ترکیبی از دو واژه باستانی لری است . شار به معنای آرامش و سیک به معنای گوشه و کنج ، در واقع هدفم این بود که به دور از هیاهوی زندگی امروزی در کنج آرامش (شارسیک) بتوانم بر روی مهمترین اهداف زندگی متمرکز شوم و تصمیمات بهتری بگیرم به همین دلیل این نام رو برگزیدم.
شارسیک در حقیقت متولد پاییز 97 هست .

خدماتی که شارسیک ارائه می دهد را به صورت خلاصه توضیح دهید.
شارسیک یک استارت آپ برای بهبود مهارت های فردی به ویژه در حوزه تصمیم گیری ، برنامه ریزی و مدیریت زمان است .

ایده‌ اصلی «شارسیک» از کجا آمد؟ آیا در این راه الگوی خارجی داشتید؟ الگوی شما کجا بوده است؟
ایده اولیه در ابتدای دهه 90 در کلاس اقتصاد مهندسی در زمانی که دانشجوی دکتر روحانی استاد اقتصاد مهندسی بودم به ذهنم رسید ، در آن ایده قرار بود سیستم با استفاده از الگوهای کلاسیک اقتصاد مهندسی ، جزییات سرمایه گذاری افراد را پیش بینی کند اما این ایده به دلیل عدم انگیزه کافی همچنان غیر عملیاتی ماند تا سال 96 که به اندازه کافی برای من پختگی و برای ایده چکش کاری ایجاد شده بود تا به جای تحلیل سرمایه گذاری یک نگرش کلی به تصمیم گیری داشته باشم . نهایتا به یک بینش در تصمیم گیری رسیدم که بتوان با استفاده از الگوهای تصمیم گیری هر نوع تصمیم را تحلیل و برای آن برنامه ریزی و در نهایت زمان بندی تدوین نمود . شروع کار من برای معرفی شارسیک در سه مورد عنوان شده خلاصه شده است . شارسیک یک استارت آپ صفر تا یک هست و حداقل من در مورد مشابه چه داخلی و چه خارجی اطلاعاتی ندارم .
سرمایه اولیه شارسیک از کجا آمد و با چه سرمایه ای این کسب و کار را راه انداختید؟
کل هزینه های شارسیک به صورت شخصی از طرف خودم تامین شده . سرمایه اصلی R&D ماهیت شارسیک و مهارت های فنی و تجربی است .

با توجه به اینکه در ایران و شهر (اندیمشک) این استارتاپ رو تاسیس کردید ، چه برنامه هایی برای جذب مخاطب داخلی دارید؟
از الگوهای متفاوتی که به خلق شارسیک منجر شد برای توسعه کاری استفاده خواهم کرد . این الگوها به صورت دینامیکی و متاثر از نتایج بدست آمده هستند . در حال حاضر سعی دارم رشد شارسیک رو متناسب با رفع درخواست کاربران برای بر طرف کردن مشکلات کار با نرم افزار یا توسعه پیشنهادی از طرف کاربران نگه دارم .

محدوده بازار هدف استارتاپ شما کجا است؟
به جای تعریف بازار هدف من جامعه آماری هدف را معرفی میکنم ، جامعه آماری هدف شارسیک منحصرا افرادی هستند که در زندگی روزمره اهل برنامه ریزی قبلی هستند و زندگی آنها بر اساس تفکر و مدیریت زمان هدایت می شود .
بازار تصمیم گیری یک بازار آشفته و نامحسوس است که از قوانین نظریه بی نظمی طبعیت میکند به همین دلیل مانند بازارهای شناخته شده و مرسوم نیست .
یک نیاز فراموش شده است ولی انجام می شود ، هزینه های گزافی بابتش پرداخت می شود اما به صورت فراگیر تحلیل نمی شود .

فرض کنید من یک کاربر هستم و می خواهم از خدمات شارسیک استفاده کنم، چطور باید این کار را انجام دهم؟
با استفاده از وب سایت شارسیک ، توضیحات کاملی در مرکز آموزش شارسیک موجود است .
کمی از مشکلات و سختی راه خود بگویید؛ با چه مشکلاتی تا به حال روبه رو بوده است؟
عمده مشکلات من مربوط به زیر ساخت اینترنت ایران هست و در ادامه اون عدم آشنایی کاربر با نوع خدمات شارسیک ، چرا که شارسیک یک استارت آپ صفر تا یک هست و کاربران اساسا تجربه کار با نمونه ای دیگر را ندارند یعنی به نحوی در این باره بار کار فرهنگی و آموزشی هم مشهوده .
تیم شارسیک شامل چند نفر می باشد و چه سمت ها و تخصص هایی دارند؟
در حال حاضر تمام کارهای شارسیک توسط خودم انجام میشه و هنوز افتخار یافتن همکار برای کار تیمی را نیافته ام .
چه برنامه ها و یا تدبیرهایی برای آینده شارسیک در نظر دارید؟
الگوهای تصمیم گیری و الگوریتم های دیگری که به بهبود مهارت های فردی کاربران ختم میشه رو به شارسیک اضافه خواهم کرد .

سوالات تخصصی تر

پرسش : شارسیک پاسخ کدام چالش در زندگی است ؟
پاسخ : بهبود مهارت های فردی

پرسش : کدام مهارت ها ؟
پاسخ : ارزیابی اهداف (تصمیم گیری) ، برنامه ریزی ، زمانبندی

پرسش : ارزیابی اهداف چگونه است ؟
پاسخ : معمولا برای رسیدن به یک هدف تصمیماتی گرفته می شود و اگر آن تصمیمات عملی شوند ولی محاسبات اولیه اشتباه باشد ، برگشت به گذشته امکان ندارد و ممکن است شما هزینه های زیادی از جمله هزینه های مالی ، زمانی ، شخصیتی ، هزینه فرصت و ... متحمل شوید .
اما در شارسیک این امکان وجود دارد که قبل از عملیاتی کردن تصمیمات یک پیش بینی در نتیجه احتمالی را مشاهده نمایید .
پرسش : پیش بینی بر چه اساس صورت میگیرد ؟
پاسخ : بر اساس کسب تجربه تعامل فردی شما با شارسیک ، یک الگوی ریاضی ایجاد می شود که برای شارسیک دارای مفهوم است و بر اساس این مفهوم شارسیک تحلیل میکند در چه وضعیتی شما از تصمیمات خود ناراضی بوده اید و بر اساس همین الگو سعی میکند در تصمیمات بعدی شما این عدم رضایت شما را تحت عنوان یک انحراف معیار محاسبه کرده و میزان موفقیت بعدی شما را تخمین بزند .
پرسش : تخمین ها تا چه حد درست هستند ؟
پاسخ : هرچه قدر تصمیماتی که توسط شما در شارسیک مدل می شوند واقعی تر باشند تحمین شارسیک نیز به واقعیت نزدیک تر است . برای همین است که اکیدا توصیه میکنیم اگر میخواهید از شارسیک نتایج بهتری بدست بیاورید از تست زدن پرهیز کنید .
پرسش : منبع علمی شارسیک در ارزیابی اهداف چیست ؟
پاسخ : مثلث کارپمن اثر شگفت انگیز استیون کارپمن که خود بر اساس نظریه بازی های روانی تحلیل رفتار متقابل دکتر اریک برن و آموزه های دکتر کلود استاینر استوار است ، جزییات بیشتر را می توانید در مرکز آموزش شارسیک در بخش دانشنامه رفرنس مطالعه نمایید .

پرسش : برنامه ریزی در شارسیک چگونه است ؟
پاسخ : برنامه های شما در شارسیک در سه بعد اهمیت ، ضرورت و اولویت مدون می شوند .

پرسش : منبع علمی برنامه ریزی در شارسیک چیست ؟
پاسخ : برنامه ریزی در شارسیک بر اساس ماتریس آیزنهاور بنا شده است . جزییات بیشتر را می توانید در مرکز آموزش شارسیک ، بخش دانشنامه و رفرنس مطالعه نمایید .
پرسش : زمان بندی در شارسیک چگونه است ؟
پاسخ : پس از اینکه برنامه ها در متد آیزنهاور برنامه ها به صورت ساختار یافته ای از نظر اهمیت ، ضرورت و اولویت مرتب گردیدند در قسمت زمان بندی این ویژگی وجود دارد که هر آیتم در تاریخ و ساعتی که کاربر مشخص می کند توسط پیامک به کاربر اطلاع داده می شود .
این اطلاع رسانی شامل یک لینک کوتاه و یک پسورد می باشد که کاربر با کلیک روی لینک به صفحه ای که حاوی اطلاعات برنامه ریزی قبلی اوست هدایت می شود و با ارایه پسوردی که در پیامک برای وی ارسال شده است می تواند متن برنامه از پیش تعیین شده خود را مشاهده نماید.

 

و سوال آخر؛ برای جوانانی که مثل شما در اندیشه راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار نو و با ایده‌ای جدید هستند، چه توصیه و یا چه حرف‌هایی دارید؟
موفقیت هاشون رو با افراد و موقعیت ها پیوند نزنند ، روی مهارت های فردی خودشون سرمایه گذاری کنند و همیشه در مورد ارتباطاتشون با افراد دیگر دقت داشته باشند که سالم و سازنده باشه یعنی نه استعمار کنید نه اجازه بدید استعمار بشید . روابط سالم و دو طرفه در تجارت ضامن بقای اونه .

 

سینا حیدری
Author: سینا حیدریWebsite: http://www.lorna.ir
سينا حيدری هستم، دانش آموخته MBA، طراح و توسعه دهنده وب، مدير عامل شرکت آسوتک و استارتاپ گردشگری تورآسو، جامعه ساز استارتاپی و برگزار کننده رويدادهای استارتاپی همفکر لرستان و يلدای کارآفرينان استارتاپی لرستان، مروج و تسهيلگر استارتاپی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اشتراک موبایل
  1. شماره موبایل خود را وارد نمایید
    لطفا شماره موبایل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. کد امنیتی را وارد کنید(*)
    کد امنیتی را وارد کنید لطفا کد امنیتی نمایش داده شده در عکس را صحیح وارد نمایید.
  3. با عضويت در سامانه موبایلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه موبایلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!
اشتراک ایمیل
  1. ایمیل خود را وارد نمایید
    لطفا ایمیل خود را به صورت صحیح وارد نمایید.
  2. کد امنیتی(*)
    کد امنیتی لطفا کد امنیتی نمایش داده شده در عکس را صحیح وارد نمایید.
  3. با عضويت در سامانه ایمیلی لرنا می توانيد از خبرنامه های ایمیلی ، فراخوان ها و ساير امکانات سامانه ایمیلی لرنا بهره مند شويد. پس هم اکنون عضو شوید!

مقالات

تغییر برند افلاک دیتا به آسوتک

افلاک دیتا پس از ۱۰ سال تجربه در زمینه طراحی ...

همفکر چگونه تاثیر گذار است؟

امیر جافری از تیم لاک سال ۹۴ با اعضای تیم لاک در شرایطی به حوزه آی تی...

چیزهایی که برای محافظت از ایده ها باید دانست

  در این مقاله چگونگی حفاظت از ایده هارا بررسی خواهیم کرد. ...

استارتاپ های موفق بانوان

شاید تصور راه اندازی استارتاپ های بزرگ و موفق توسط زنان برایتان عجیب باشد و ی...

ریسک های کارآفرینی

تعریف ریسک : احتمال کم شدن سود واقعی سرمایه گذاری نسبت به سود پیش ب...

تعریف کارآفرینی از دیدگاه هوارد استیونسن

کارآفرینی! یکی از جذاب ترین مباحث در حوزه کسب و ...

تعریف های مختلف استارتاپ

استارتاپ به چه معنی است؟ کدام نوع از کسب و کار استارتاپ نامیده می شوند؟ آیا ک...

چرا کسب‌و‌کارهای نوپا شکست می‌خورند؟

 در بیشتر مواقع شرکت های نوپا و کسب و کارهای تازه تاسیس شکست می‌خورند. یکی از...

گام های سه گانه راه‌اندازی وب سایت فروشگاه آنلاین

آیا به دنبال راهی هستید تا درآمد فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید؟ این خوا...

دلایل شرکت در یک استارتاپ ویکند

در این مقاله میخواهیم دلایل شرکت در یک استارتاپ ...

MVP یک محصول نیست، بلکه یک فرآیند است

📍یک داستان همیشگی: یک تیم با یک ایده شروع می کند، ...

استارتاپ و اصطلاحات آن

استارتاپ به یک کسب‌و‌کار نوپا گفته می‌شود که با هدف پیدا کردن مدل کسب‌و‌کار ر...

درباره ما

ما، مجموعه‌ای از فعالان استارت آپی و فناوری اطلاعات لرستان هستیم که Lorna.ir را برای کمک به رشد کارآفرینی و توسعه شرکت‌های نوپای فناوری در شهرهای لرستان بوجود آورده‌ایم.

لرنا تلاش می‌کند، با ایجاد شبکه‌ی ارتباطاتی و آموزشی گسترده؛ جوانان خلاق و پرانرژی شهر را به سمت کارآفرینی و راه‌اندازی شرکت‌های نوپای فناوری سوق دهد و برای اینکار از فعالیت‌های رسانه‌ای و برپایی رویدادهای متنوع کارآفرینی و فناوری بهره می‌برد.

تماس و همکاری

اگر علاقه‌مند به معرفی استارتاپ خود هستید، موقعیت شغلی در شرکت خود دارید، می‌خواهید نوشته‌تان را منتشر کنیم و یا اینکه علاقه‌مند به حمایت از ما هستید و علاقه‌مند به شرکت در برنامه های ما را دارید و یا هر نظر و پیشنهادی دیگری دارید با ما تماس بگیرید.

ایمیل : info@Lorna.ir

شماره تماس : 09165533578